Voorweeën?

<p>Hoi!</p><p>Even een vraagje aan jullie. Ik heb al sinds een week last van pijnlijke harde buiken. Ik ben nu 38+3 wk zwanger. Nu vraag ik mij af: zijn dit voorweeën of gewoon harde buiken? </p><p>Liefs </p>

Ik denk dat het lastig is om het met zekerheid te zeggen met alleen deze informatie.. als je echt twijfelt en er onzeker over bent even met de verloskundige bellen!
Ik kan je wel mijn ervaring geven: nu 36 weken zwanger, en omdat de baby wat te klein is wordt hij (en ik) goed in de gaten gehouden, bij de eerste ctg afgelopen dinsdag bleek dat ik voorweeën heb terwijl ik daar dus niks van voel.. nouja, ik voel wel iets maar dacht eerder aan schopjes of idd een harde buik. Dus het kan zeker dat jij ook voorweeën hebt, dat is verder trouwens niet erg.

Beetje lastig om dat met deze info precies te zeggen..
Je kan harde buiken hebben, je kan voorweeen hebben maar voorweeen kunnen ook harde buiken geven.. ook kan je harde buiken krijgen als je te veel doet (wat best kan in deze termijn)
Als je je zorgen maakt kan je contact opnemen met je VK
Ik had bij 36 weken al harde buiken en voorweeen (best wel flinke ook, zelfde duur als de echte weeën alleen zwakten na 1 a 2 dagen steeds af) en onze dochter is met 41+1 (na strippen) geboren.. 
Als je echte weeën hebt, zul je niet meer twijfelen.. Dit vond ik gek toen ze dat tegen mij zeiden maar het is wel echt zo..
Succes.. (nog) een goede zwangerschap en bevalling toegewenst 

Dank voor jullie reacties! Opzich maak ik mij geen zorgen hoor, ik vroeg het mij meer af! Er is niet echt duidelijk op internet te lezen wat precies voorweeen zijn. En aangezien voorweeen zorgen voor het weker maken van de baarmoedermond, zou dat wel gunstig zijn voor mij. Ze willen namelijk proberen as donderdag te strippen. 

Hoihoi,

ik had met 36,5 week vaak last van hardenbuiken en last van mijn buik wat om de zoveel minuten terug kwam. Ik kon het niet zo goed plaatsen. Ik ben met 38,2 bevallen. Zouden makkelijk voorweeen geweest kunnen zijn. 
Dus bij jou ook wel denk ik! ?

Terug
Bovenaan