Voorweeen of niet??? Help is er nog iemand wakker???

Hallo Meiden,

Wie herkent dit:

Ik heb niet in slaap kunnen komen omdat ik vreselijke pijn in mijn rug heb,nadat ik ben gaan plassen, krijg ik steeds vervelende steken die gepaard gaan met harde buiken. Soms heb ik het gevoel dat ik buikgriep heb (zo voelt het tenminste) en dan ook nog ongesteld ben. Ook mijn darmen rammelen de hele tijd... Je hoort ze rommelen. En ons kindje is erg onrustig, want normaal beweegt beeb niet zoveel 's nachts.

Ik ben maar opgestaan om 04.00 uur en zit nu met de laptop op schoot. Nu dat ik zit heb ik minder last van mijn rug, maar de harde buiken komen nog steeds maar de frequentie is minder.

Ben trouwens 37w+3d in verwachting van ons eerste beebje...

Is de bevalling zich aan het kondigen of heb ik voorweeen???

Liefs Esseltje

He he,

Ben ik nog ffies, de harde buiken stralen nu uit naar de onderrug, en naar het borstbeen.... ook blijven ze komen om de 10 minuten... Ik denk stiekem dat het vandaag wel eens kan gebeuren...

Maar misschien zijn het wel oefenweeen of indalingsweeen. Ik heb al last van veel harde sinds week 20, toen kwamen ze om de 5 min, en moest toen naar het ziekenhuis, en heb toen medicatie gekregen om de baarmoeder weer te ontspannen, een soort weeenremmer. Zo frequent heb ik geen harde buiken meer gehad totdat ik vanacht om 3 uur naar het toilet ging, toen begon alles onrustig te worden...  

Wie kan me helpen, ik probeer zo toch nog ffies wat te slapen, maar denk niet dat dat lukt ivm de uitstraling naar de rug...., weet me geen houding te geven!!

Liefs Esseltje

Sorry maar ik sliep gewoon vannacht. Hopelijk ben je nu aan het bevallen, want het klinkt wel zo.

Weeen kunnen uitstralen naar je onderrug en benen. Bij mij voelde de weeen als een soort harmonica idee, zo ging voor mijn gevoel mijn buik in beweging. En voordat de weeen begonnen waren mijn darmen erg van slag.

Succes ermee!

Hoi Rosa,

Bedankt voor je reactie. Ik ben helaas nog niet aan het bevallen.

Ik heb vannacht om 5.30 1 paracetamol genomen, waardoor de pijn in mijn rug iets weg zakte en ik weer kon slapen, ben nu net 1 uurtje weer op. Ik heb mijn vriendin gebeld die is verloskundige en zij zei dat het waarschijnlijk indalingsweeen zijn geweest, maar dat het goed kan dat het vanavond of vannacht weer onrustig wordt en dat de weeen dan toch doorzetten. Maar het kan ook best nog enkele dagen of 1 week duren. Het is gewoon afwachten nu. En vandaag rustig aan doen.

Mijn buik blijft wel wat onrustig maar het is niet meer zoals vannacht, dus dan wachten we het maar af wat er komen gaat.

Liefs Esseltje

Hallo,

Nou laten we hopen dat het wel voortekenen zijn. Anders heb je nog een leuke paar dagen/weken voor de boeg.

Hou ons wel op de hoogte hé. Altijd leuk om te horen of het doorzet en iemand weer een kleine heeft gekregen.

Groetjes Jeanine

ha meid,

ik herken je verhaal. ik had precies hetzelfde. ik had trouwens daar wel echt buikgriep bij. om de 5 minuten kreeg ik een harde buik met pijn in mijn rug en in de onderbuik bij mijn schaambeen. Ik kon er nog rustig bij op de bank blijven zitten maar ik maakte me vreselijk ongerust. Ik was al wel 37 weken zwanger, maar was ziek en zwak dus zag die bevalling totaal niet zitten.
Ben 's avonds toen nog naar de vk gegaan en ik had helemaal geen ontsluiting. wel kon ze voelen dan het kindje goed was gedaald. Dit kan soms heel erg pijnlijk zijn.
Daarna heb ik het niet weer gehad tot week 40. toen begon het steeds 's nachts te rommelen, maar zakte ook weer weg. het  komt heel vaak voor dat dit 's nachts komt, in rust maakt je lichaam een bepaald hormoon aan wat een volgroeide zwangerschap het laatste zetje kan geven om de bevalling in te zetten.  op een gegeven moment nam ik het helemaal niet meer serieus. ik voelde ze goed, maar kon rustig blijven liggen.
Pas toen het echt doorzette en ik het in bed niet uithield, toen merkte ik dat echte weeën toenemen in kracht en niet meer afzakken. Die worden alleen maar sterker en sterker. Op een gegeven moment kon ik niet meer in de bank blijven zitten en moest ik gaan lopen tijdens het wegpuffen. Toen ik dit 3 uur lang had, hebben we vk gebeld. Toen had ik 3 cm! De bevalling was begonnen! Die avond had ik een prachtig mooi meisje op mijn borst liggen!

Nog even voor jou en dan breekt de dag aan dat je je kleintje ook echt vasthoudt!! Probeer overdag te slapen ('s middags) als je 's nachts veel voorweeën hebt, want je slaapt dan toch niet. (ik niet in ieder geval!)

ja ik ben ook al de hele tijd in de gaten aan het houden of essel wat geschreven heeft. Ben ook benieuwd of het heeft door gezet.

Dus essel, reageer even, dan slapen wij ook weer rustig, hahahaha

Terug
Bovenaan