voorweeen??!!

beste dames

ff een vraagje,

sins zondag nacht heb ik erge pijnlijke harde buiken, daarbij kreeg ik ook erge maagzuur en moest ik spugen, gister de hele dag beroerd geweest, en spugen.
daarbij ook erge harde pijnlijke buiken, veel druk van onder, ongi gevoel in onderbuik en rug/billen/benen.
nu had ik de vk al gebelt en die zei dat het om een griepje zou gaan.
nu gaat het vandaag al wel een stuk beter, alleen die harde pijnlijke buiken en het nare gevoel erbij heb ik nog steeds, moet ze soms echt wel blazen/puffen.

van mijn eerst ken ik dit niet, wat denken jullie?

groetjes Simone

mv Mart en 35wk zw

ow ja met mijn eerste ben ik wel veel opgenomen geweest wegens premature weeen, en heb toen ook aan de weeen remmers gelegen enz.
en blaasontsteking heb ik niet meer.

Jeetje dat de vk dat durft te zeggen tegen je.. heeft ze je niet eens even laten komen om te kijken of alles goed is met de kleine beeb.

Ik wil je niet ongerust maken maar het klinkt wel een beetje als voorween/indalingsweeen en dat moet je toch wel serieus nemen als vk, met name omdat je vorige zwangerschap in het ziekenhuis hebt gelegen.

Als je klachten niet afnemen zal ik gewoon weer bellen en uitleggen dat je het niet vertrouwd ze zijn ervoor om jou je ongerustheid weg te nemen en je te helpen.

simone,

Ik vind het ook een rare reactie van je vk.
pijnlijke harde buiken moet toch iets anders betekenen.
Ik heb zelf 2 weken de griep gehad maar geen pijnlijke harde buiken.

Ik heb met 36 weken een flinke buikgriep gehad (heel veel spugen en beetje diarree), voelde me zwaar ellendig en had daarbij ook flink pijnlijke harde buiken! VK zei toen dat de baarmoeder erg gevoelig is voor prikkels vanuit de 'zieke' maag/darmen en dat het mogelijk was dat de bevalling zou beginnen. Ik moest het in de gaten houden en als de weeen (want dat waren het gewoon) regelmatig en toenemend zouden worden moest ik maar terugbellen... Gelukkig bleven ze onregelmatig en werden met warme kruiken wat minder. Na de eerste dag nam het spugen af en werden de harde buiken minder. Tegen de derde dag had ik geen buikpijn meer en mijn kindje is uiteindelijk nog blijven zitten tot 41+5 wkn...

Dus kan idd best bij een griep passen, maar als je het niet vertrouwt, meteen terugbellen naar VK hoor! Ik heb ze die 1e 24 uur 4 keer gebeld voor advies.
Maar goed, in mijn geval was er geen echte reden tot paniek, als de bevalling idd begonnen zou zijn dan was dat bij die termijn geen probleem meer...

Succes ermee, ik hoop dat het snel overgaat!

Groetjes, Karin
(m v Eveline 21-02-09)

hoi,

bedankt voor jullie reactie.. idd vond ik het ook vreemd van mijn vk dit omdat ik haar huilend op belde, omdat ik zon last had van mijn buik, amper kon lopen en de hele nacht niet had geslapen.. maar vond me niet echt serieus genomen door haar.

vandaag heb ik nog wel harde en ook nog best pijnlijke harde buiken en heb echt de gehele dag op de bank gelegen met mijn kleine man, omdat ie ziekjes is.
maar dat liggen helpt niet echt en de warme kruiken ook maar even.. ben wel blij dat ze niet echt regelmatig komen.. soms komen ze heel veel achter elkaar en er kan ook wel eens een half   uur tussen zitten. ook heb ik veel meer afscheiding nu.

ik denk idd ook dat het indalings of voorweeen zijn zoals jullie dat dan ook zeggen, ik ken het namelijk niet maar het kan heel goed. ow en met die indalings weeen he, heb je dan ook zon naar gevoel van onder, en dat je soms bijna niet kunt gaan zitten?
de kleine beweegt gelukkig nog wel.. alleen wel een heel stuk rustiger

en als het morgen nog zo is bel ik mijn vk weer, helpt ze mij niet dan bel ik de gyn wel.

groetjes Simone

mv Mart en 35wk zw

Hoi Sisi,

Ik herken jouw verhaal van mijn eerste bevalling.  
Ik werd met 34 wkn opgenomen in het zhuis omdat ik een scheur in mijn vliezen had.
TOen met 35wkn mijn vliezen echt braken begonnen meteen de weeën.
Ik voelde het in mijn rug, heupen en benen. Alsof het uit elkaar geduwd werd..
De verpleegkundigen en gyneacologen geloofden niet dat ik weeën had, omdat het CTG apparaat niets registreerde en ik zo rustig was..
Na een hele nacht tobben, met geirriteerde zusters omdat het app. keer op keer niets registreerde en persweeën (achteraf gezien) had ik s morgens het gevoel dat de baby ieder moment gelanceerd kon worden. Zelfs toen wilde de gyn niet aan mijn bed komen.   Bang om infecties te veroorzaken of de bevalling op te wekken (haha).
Toen heb ik de boel op stelten gezet en bleek ik 8cm te hebben. Een half uur later was mijn zoon daar. Bijna levenloos door de te lange persweeën (hij is nu 5 en maakt het supergoed hoor). Mijn man was 5 min binnen en had zijn jas nog aan.
Wat ik wil zeggen?
Luister naar je lichaam en laat je niet afschepen!
Succes!

Terug
Bovenaan