Voorzichtig blij!

Hallo allemaal, ik ben na drie miskramen opnieuw zwanger. Inmiddels zijn we erachter dat ik een hartritme stoornis heb. Mijn hart slaat erg onregelmatig. (dips en een fibrilerend hart) Omdat ik me in de vorige zwangerschappen steeds met goede moed er in "stortte" durf ik dat nu niet zo goed. Ik heb al mijn eerste echo gehad en zagen een hartje kloppen. Ik kon in tegenstelling tot de vorige keren niet eens een normale reactie vertonen. (Geen tranen dus...) We hebben dat tenslotte al eerder gehad. Ik heb me wel op de lijst gezet voor februari.Over een paar dagen naar de cardioloog en over ander halve week weer naar de gyn. Ik wil wel hoop houden maar, ik ben gewoon een beetje bang.
Fijn dat ik het van me af kan schrijven, iemand tips!

Alvast bedankt,
Ikke 42
 
Hoi Ikke,
Ik heb ook al jaren hart ritme stoornissen. Ik heb er ook jaren medicijen voor geslikt. Maar nu al 2 jaar niet mee. Ik heb er nu wel meer last van, maar kan hier beter mee leven dan bijwerkingen van de medicijnen. Ik heb van cardioloog begrepen dat een normale zwangerschap geen probleem hoeft te zijn. Of je krijgt meer last, of het zal minder zijn. Tot nu toe gaat het goed, het is niet minder maar zeker niet meer.Ik ben nu 10 weken zwanger. Ik kan er inmiddels goed mee omgaan, gewoon rustig blijven. Het gaat weer over. Ik krijg wel wat vaker controle bij cardioloog, maar als alles goed blijft mag ik gewoon naar vk. Wel bevallen in ziekenhuis.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt, probeer rustig te blijven en blijf positief denken. Een kloppend hartje is super ! Ik hoop dat alles deze keer goed gaat.
Ik zal voor je duimen !
Groetjes, Petra
 
Hoi,

Ik heb een hartritme stoornis, heb er sinds mijn 16e last van en 2 goede zwangerschappen gehad.
Soms had ik er wel eens last van maar niet meer dan normaal!
Geniet van je zwangerschap,,

MJ
 
Terug
Bovenaan