Voorzichtige felicitaties van de gyn......

Hallo meiden,

Nou inmiddels weer terug van wederom een enerverend bezoekje aan de gyn...! Zo rustig als ik vanochtend was, zo gespannen raakte ik natuurlijk vanaf het moment dat ik in de auto stapte!
Het spreekuur liep flink uit, na bijna een uur (!) konden we pas terecht. Ik werd gehoplen door de gyn die me ook heeft gecurreteerd. Gelukkig zag hij dat ik ook erg zenuwachtig was en zijn we gelijk begonnen met de echo. Hij waarschuwde me wel gelijk dat we nu erg weinig zouden kunnen zien, omdat ik nog erg vroeg ben en het vruchtje nog maar heel klein was...En dat duurde maar..... en ik zag niks!!! Dus ik vroeg hem of hij iets zag, en hij gaf aan  dat hij niet zag wat hij moest zien. Ik schrok me dus een ongeluk. Wel zag hij een vruchtzakje, welke hij heeft opgemeten en hij gaf ook aan hoe groot het vruchtje volgens de lengte van de zwangerschap moet zijn.  Maar hij bleef nog even doorzoeken en uiteindelijk zei hij,  hier zie je de vruchtzak, hier zie je het vruchtje  en als je heel goed kijkt kun je hier een hartje zien kloppen: en dat hebben we gezien!!! Volgens de meting was het nog maar 6 weken en 1 dag, maar daar kan een week speling tussen zitten zei de gyn.  Ik ben volgens de telling vandaag 6 weken en 6 dagen (met een regelmatige cyclus). Ik heb de gyn gevraagd of hij tevreden was met wat hij heeft gezien en dat was hij. Hij zei, we hebben een aantal dingen geconstateerd: je bent zwanger; er is een vruchtzakje; er groeit een kindje en er klopt een hartje. Hij feliciteerde me heel voorzichtig, maar hield wel een slag(je) om de arm: hij wilde me graag 1,5 á 2 weken later weer zien, dan kon hij er meer over vertellen. Maar goed, hij was wel tevreden. En ik ben allang blij dat die bloedingen dus niet betekenden dat het vruchtje moest afkomen. Verder vroeg hij of ik zwangerschapsverschijnselen heb, maar hij ging er verder niet echt diep op in.
M.b.t. de bloedingen vertelde hij dat dat nooit goed is, daar zijn ze nooit blij mee. Maar het kan wel voorkomen, door innestelling of een bloedvat, en ik hoefde me er verder niet zo heel veel zorgen over te maken omdat het zo snel weer stopte. (alleen niet in bad gaan of in open water zwemmen als het gebeurt).
Nou meiden, ik probeer dan ook maar heel voorzichtig positief te worden! Ik heb over deze zwangerschap wel een ander gevoel dan de vorige keer, toen heb ik vanaf dag 1 een gereserveerd gevoel gehad. Nu moet het toch goed gaan! Vond het alleen heel eng dat ie zei dat ie niet zag wat ie moest zien en dat het zo ontzettend klein is. Maar 14 september mogen we weer (konden niet eerder terecht, is daar zo druk!) en als het dan goed is kan ik gewoon naar de verloskundige. Met de volgende echo krijgen we trouwens niet de gyn, want dan duurde het nog veel langer om een afspraak te maken. Zo weer bijgesproken..........
Liefs Solleke

Lieve Solleke,

Gefeliciteerd hoor! . Ik kom af en toe even lezen en vooral om te lezen hoe het met jou gaat. Wat een spanning aldoor zeg! Maar een kloppend hartje is natuurlijk super belangrijk!!! Hoop dat het vanaf nu allemaal lekker zal gaan en je verder een fijne zwangerschap zult hebben!

Liefs Ineke

Hi Meid,

Pffffffffff gelukkig!!! Ben erg blij voor je dat er een kleintje groeit en dat jullie het hartje hebben gezien. Probeer er voorzichtig van te genieten en je niet meer te druk te maken.
Ik hoop dat de onrust je nu verder bespaart blijft en je een goede zwangerschap zult hebben.

Liefs,
Daantje

Hoi Solleke,

Dat zal een flinke opluchting geweest zijn zeg. En heel erg logisch natuurlijk dat je zo zenuwachtig was. Moest wel aan je denken hoor vandaag.
We kunnen je gelukkig feliciteren, dus bij deze van harte gefeliciteerd!

Liefs Landi

Hoi,

Kan me voorstelklen hoe je je voelt, maar ik wil je toch een hart onder de riem steken.
Ik heb ook een miskraam gehad in april vorig jaar en ik werd weer zwanger in sept '04. En vanaf dag 1 dat ik het wist heb ik bloedingen gehad. Soms heel erg, soms een beetje. Maar nu ben ik op 24 juni bevallen van een zoontje! Dus het kan goed gaan. Maar het blijft eng. Ik durfde ook niet echt te genieten en ik deed soms net of ik niet zwanger was, omdat dan de klap, als het mis mocht gaan, niet zo groot zou zijn. Pas met 30 weken durfde ik te genieten.
Meid, heel veel succes en probeer wat te genieten, al is het zo moeilijk.

Liefs Nelle

Hee Solleke

Ik weet (gelukkig) niet hoe het is om een miskraam te krijgen, maar zweef hier soms een beetje rond om te kijken hoe het gaat met de meiden die bij ons (zwangerworden) weggaan. Ik kwam dan ook steeds even kijken hoe het met je ging.

Blij om te horen dat alles goed lijkt te gaan.
Meis, gefeliciteerd en ik duim voor je dat alles van nu af aan gewoon goed gaat.

Ik laat een

achter voor geluk.....
Liefs Annet

Terug
Bovenaan