Vorige keer 42+ weken... En nu?

Hai allemaal!

Van mijn dochter ben ik na 42 weken en 4 dagen bevallen. Ze hebben me
uiteindelijk in het ZH gel gegeven om de weeën op gang te brengen en
alles.

Ik vraag me nu af, of bij deze zwangerschap de boel wél van zelf zal
beginnen, of dat ik weer een handje geholpen moet worden. Is daar
überhaupt een indicatie van te geven, of is dat gewoon voor elke
zwangerschap weer helemaal verschillend?

Ben benieuwd, heb in gedachten bij mijn uitgerekende datum alvast 18
dagen opgeteld, zodat ik niet weer zit te wachten vanaf 37 weken zoals
de vorige keer, maar zou toch fijn zijn om het een kléin beetje te
weten.

Liefs, Lynn

Hoi,

ik ben zelf 3 keer laat bevallen resp 42+5, 42+3 en 42+0. In mijn familie zijn van de 16 kinderen er 15 te laat geboren.
Ook in mijn werk zie ik vaak dat ook tweede en volgende kinderen eerder dichter bij de 42 weken dan al met 38-40 weken komen. Bij mijn weten is er nog nooit echt onderzoek naar gedaan, maar ik denk dat je er maar beter alvast van uit kan gaan. Komt het eerder dan is dat een leuke verrassing

Hoihoi,
Ik heb mijn eerst gekregen met 42+4; nummer twee kwam met 41+3, dus je begrijpt dat we daar (nog) niet helemaal op voorbereid waren;-) Ik heb mijn lief van een Oud en Nieuw feestje naar huis moeten laten komen.
Ook de derde kwam voor ons onverwacht 'vroeg' op precies 41 weken.
Groetjes,
Michelle

Hoi Lynn,

Onze eerste werd ingeleid met gel op 42+1. Niet leuk, vond ik persoonlijk. Het was een erg zware bevalling.
De 2e kwam op de dag dat we weer een datum aan het afspreken waren om in te leiden!
Dat was een geweldig fijne verassing natuurlijk en een veeeel betere bevalling. Hij kwam met 41+2 dagen en de bevalling duurde maar 4 uur en 15 minuten.
Ik heb de laatste 2 maanden (of iets langer) framboosbladcapsules geslikt. En of het daaraan lag weet ik niet, maar zoals ik al zei: veel fijnere, kortere en niet inscheuren (bij de eerste naar 3 kanten nota bene) of wat dan ook bevalling. Wat mij betreft zal ik het iedereen aanraden dus.

Sterkte en ik hoop voor je dat je niet heel lang na de 40 weken hoeft te wachten!
Jo

Terug
Bovenaan