vorige week iui gehad...

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal...na 1 1/2 jaar proberen om zwanger te raken heb ik vorige week iui gehad...spannend hoor! IK MOET WOENSDAG ONGESTELD WORDEN...hoe merk je dat je zwanger bent?groetjes

Hoi Natasja,
Spannend hoor!! Het is voor iedereen verschillend om te weten dat ze zwanger zijn, sommige hebben nergens last van..
Hoe komt het dat je IUI hebt gehad, doordat de zwemmers niet snel genoeg waren? Wat is dan IXCI(ofzoiets)?
Veel succes hoor!!!!! We duimen dat het raak is!!!!!

met mijn huidige vriend ben ik nu 1 1/2 jaar bezig maar in mijn vorige relatie ben ik 6 jaar bezig geweest!...toen ook iui gehad...ik ben gezond...kijkoperatie gehad...bloedonderzoek etc etc...mijn vriend heeft al een zoon van 7...ik ben nu 33 en de gynaecoloog vond het tijd voor een stapje verder....iui dus(inspuiten van zaad in de baarmoeder) met gebruik van hormonen       ik denk dat jij iets van icsi bedoeld     hierbij brengen ze een zaadje in een eitje bij de vrouw in de baarmoeder.....een stapje voor ivf volgens mij....groetjes

ooooohhhhh zit dat zo, was ook een beetje nieuwsgierig
Veel succes in ieder geval, we duimen hoor!!!!! Wel spannend idd!

Hoihoi,

Icsi gaat juist verder dan ivf. Bij ivf worden enkele eitjes bij het sperma in een broedbakje gedaan, waarna de zaadjes zelf aan de slag moeten. Dit lijkt dus vrij sterk op de natuurlijke situatie in de eileider. Als het gelukt is, wordt er één of meerdere vruchtjes in de baarmoeder gebracht. Als  het onvoldoende resultaat oplevert, omdat de zaadjes bijvoorbeeld niet goed kunnen zwemmen, dan wordt een goed zaadje met een uiterst fijn pipetje opgezogen. Hiermee wordt door de wand van de eicel geprikt en wordt hij ingespoten. Als dit vervolgens goed gaat, wordt het vruchtje in de baarmoeder gebracht.

Weet er toevallig iets van omdat ik iemand ken die met ivf niet en met icsi wel zwanger is geworden. Heeft nu een gezond kindje!

Groetjes,
Tess

heeee

heeel veeeeel succes joh!!! heel spannend allemaal!! Ik hoop voor je dat het raak is hoor!! toi toi duimduim!!!!

knuffff sweety

o zo zit dat met icsi.....wist het ook niet helemaal....nou misschien is dat niet nodig bij ons en ben ik zwanger.....dat zou toch mooi zijn!!!!!volgende week weten we het!!!!

Terug
Bovenaan