Vraag aan Beppie4

A

Anoniem

Guest
Hallo meid,

In één van de onderwerpen zei je dat je gebruik maakt van de Persona  om je eisprong te meten. Prima ding zeg je zelfs. Waar heb je dat gekocht en hoe werkt het? Ik heb zelf bij het Kruidvat wel eens ovulatietesten gekocht, maar dat wordt toch best wel een prijzige aangelegenheid wanneer je iedere keer op de verkeerde dag test (ik voel mijn eisprong niet goed helaas!!).

Zit er nu over te denken om toch maar te gaan temperaturen na 8 maanden proberen, ook alvast voor als ik naar de huisarts ga, kan ik in ieder geval zeggen dat ik veel geprobeerd heb. Maar misschien is die Persona ook iets voor mij?

Ik hoor graag van je?!

groetjes        

Hallo tante,

Ik zie ineens een berichtje voor mij, wat grappig!

De Persona heb ik tegen een gereduceerde prijs van een collega overgenomen die hem uiteindelijk niet nodig had. Ik kan haar a.s. maandag vragen waar ze 'm vandaan heeft. Maar op internet kun je ook veel over de Persona vinden. Eventueel kun je 'm ook via marktplaats.nl kopen. Ik begreep namelijk dat het ding wel zo'n 80 euro kost. Iedere maand dien je een testpakje met 8 testen te kopen en dat kost 13,75 euro per maand.
De Persona is een soort computertje dat je cyclus bijhoudt en na 2 maanden precies kan aangeven wanneer je je testen moet doen en wanneer je je vruchtbare periode hebt. Zo gebeurt het dus nooit dat je te vroeg of te laat gaat testen. De eerste maand leert het computertje je cyclus kennen doordat je die maand 16 keer de testen dient te gebruiken. Al met al wel een aanschaf maar je hebt er veel aan doordat het ding je cyclus onthoudt. Uiteindelijk zijn de testen goedkoper dan ovulatietesten.
Sowieso zijn ovulatietesten beter dan temperaturen vind ik want je temperatuur stijgt pas nadat de eisprong heeft plaatsgevonden, terwijl het het beste is om de dag voor je eisprong te klussen. Met temperaturen loop je dus achter de feiten aan zeg maar.

B

Terug
Bovenaan