vraag aan borstvoedingsmama's

A

Anoniem

Guest
Hallo medemama's
Ik heb even een vraag aan de bv-mama's.
Ik heb al een zoontje van bijna 5 en die heb ik kort bv gegeven. Nu had ik tijdens die zwangerschap al vanaf week 25 "lekkage" en had ik echt zoogcompressen nodig.
Nu ben ik 31 weken en heb ik nog geen druppel gelekt.
Kan dit betekenen dat ik straks geen bv kan geven?
Heeft iemand hier ervaring mee gehad?

Liefs Mirel

Hoi!

Dat zegt niets hoor, ik heb tijdens mijn zwangerschap ook niets gelekt, maar de bv gaat nu als een tierelier! Echt super..

Voor zover bij mij bekend, van wat ik heb gelezen (was er ook een beetje bang voor idd..) zegt het helemaal niets over na de bevalling!

Groetjes!

Hoi Mirella,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap geen druppel gelekt en heb ruim 10 maanden borstvoeding gegeven(ben net vorige week gestopt). Zeker als je al eens eerder zelf gevoed hebt, zie ik geen reden waarom het deze keer niet zou lukken.

Als je er onzeker over bent, of er meer over wilt weten, kan je aanraden een informatiecursus van bijv. VBN(vereniging borstvoeding natuurlijk) te volgen. Ik heb er zelf heel veel aangehad en mede door de cursus heb ik het zolang kunnen voeden.

Geniet van je laatste weekjes zwangerzijn en daarna natuurlijk van je kindje en alles erom heen.

Groetjes, Yvette

He,

Maak je geen zorgen, ik heb nooit "lekkage" gehad en heb 8 maanden bv gegeven. Het komt vast helemaal goed! Succes

Groetjes van Gea

Hoi,

Dat wil echt niks zeggen hoor ik heb nooit gelekt in mijn zwangerschappen en geef ook nu al weer bijna 10mnd..
Zoals elke zwangerschap anders is kan ook dit per zwangerschap verschillen..

Fijne zwangerschap gewenst en bv ook alvastGr MJ

Hai,
hier precies hetzelfde,

tot twee keer toe met 5 maanden al lekkage en 9 maanden gevoed en deze keer niets!
Tot de bevalling geen drup, maar nu drinkt de derde ook als een dolle!

Ik kreeg trouwens twee meisjes en de derde keer een jongen... (misschien heeft dat er iets mee te maken? Of maak ik nou mijn eigen bakerpraatje?)

Maak je geen zorgen!

groetjes Linda

Ook ik had deze vraag tijdens mijn zwangerschap. Tijdens mijn eerste zwangerschap wel lekkage gehad en vervolgens 15 maanden borstvoeding gegeven. Tijdens mijn tweede zwangerschap geen druppel lekkage gehad en ben nu 6 weken borstvoeding aan het geven. Meteen vanaf het begin ging het prima. Komt gewoon goed dus!

Groetjes Mama Noa (3 jaar) en Senna (6 weken)

Hoi,
Ik zou me geen zorgen maken. Heb mijn eerste gegeven en had 10 kompressen per dag nodig. Geef nu onze dochter borstvoeding en kan (bij wijze van spreken ;-) wel een week doen met 1 paar kompressen want er lekt niets... Ik denk dus dat als dat al niets zegt tijdens de bvperiode wel of niet 'lekken' tijdens de zwangerschap ook niets zegt over wel of niet lukken van het voeden.
Succes & een fijne bevalling gewenst.

Marieke

Terug
Bovenaan