Vraag aan BV-moeders?

Ik geef dus net als bij onze oudste bv. En het bevalt me weer goed.
Maar hoe zitten jullie met de voedingstijden??
Overdag komt ze om de 4 uur ongeveer en af en toe er tussendoor heeeel even.
(geef nog steeds veel voeding, en het kost haar veel kracht en dan is ze te moe, maar niet helemaal vol, vandaar dat ze nog eens weer komt voor een paar minuten)
S avonds krijgt ze om een uur of 7 voeding en dan komt ze soms om 3 uur pas weer.
Dus dacht ik ze kan lang slapen, dus maar ik haar wakker om 24.00 uur, dan kan ik
lekker een hele nacht slapen (heb er trouwens weinig moeite mee hoor om snachts te voeden) Maar daar trapt ze dus niet in......... ze komt dan gewoon om 3 uur weer.
Dus dat idee heb ik laten varen.
Bij onze oudste kon ik de klok er op gelijk zetten, om de 4 uur en snachts van
23.30 tot een uur of 6.30.

hoe zit dat bij jullie??
gr diana

hoi diana

Ik reageer weinig maar lees wel vaak mee.
Ik geef ook bv, die van ons krijgt om zeven uur en dan maken we haar om 22.30 wakker of ze is zelf wakker, en dan slaapt ze tot vijf uur of zes uur, soms komt ze om half vijf.
Maar als ze eerder komt doe ik een speentje in dan wil ze meestal wel doorslapen tot vijf/zes uur soms later.
Ik moet er met de speen soms nog een keertje uit soms twee keer,maar ze slaapt dan wel weer in.
Ze is nu tien weken, en ik vind het prima zo.
groetjes Liennie
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Bij mij zit  er niet echt een  hele  goede  regelmaat in. Word er best wel een beetje gek van. De ene keer zit er makkelijk 4 uur tussen de andere keer maar 2 of 3 uur.
Savonds is het nu wel redelijk rustig.
Hij gaat rond 18.00 naar bed en we moeten hem dan wakker maken om 23.00 uur. Dan is hij zo slaperig dat ie maar weinig drinkt.
Vervolgens komt hij om 2, 3 of 4 uur weer. Heel vaak heb ik het idee dat het meer onrust (krampjes?) is waardoor hij wakker wordt dan van de honger. Vaak rek ik het een beetje met een speentje/ aai over zijn bol  en geef ik hem uiteindelijk rond 3 of 4 uur nog een voeding.
Ik vind het persoonlijk wel heel vermoeiend om snachts te voeden. Ben eigenlijk iemand die 8 uur aan een stuk nodig heeft en slaap nu dus al twee maanden zeer weinig en nooit langer dan 3 a 4 uurtjes achter elkaar....gaaap.

Misschien heb jij nog tips voor mij hoe ik dit  nog een tijdje vol kan houden, want ik zit er best wel door heen.

Oh ja, hij is nu 9 weken oud.

hoihoi,
ook ik geef bv en het gaat hardstikke goed , demy is nu 7 weken en er zit totaal geen regelmaat in bij haar !!!
ze komt tussen de 2,3,4 of 5uur hihi     savonds krijgt ze rond 22uu de laatste voeding en meestal komt ze dan om 3uur en dan weer rond 6/7 uur ,ik heb geen problemen met snachts voeden ,tis ook een schone luier , voeden en ze slaapt gelijk weer verder.

tuurlijk hoop ik dat ze snel gaat doorslapen ,want gebroken nachten zijn vermoeiend , maar ook ik denk dat dat vanzelf wel komt wanneer je kindje daaraan toe is ,en ja de ene is sneller dan de andere hihi

kus mariska mv demy

Hallo,

Ik herken je verhaal, dat hebben wij bij onze zoon ook gehad. Dan dacht ik slim te zijn om  hem om 23.00 uur wakker te maken, zodat hij daarna zou doorslapen, maar nee hoor, dat bepaalt meneertje lekker zelf wel en kwam hij weer rond 4.00 uur ofzo..

Mijn zoon is vandaag 11 weken oud en slaapt sinds 2 weken van ongeveer 19.30 uur tot 7.30 uur! Fantastisch. Ik maak hem om 23.00 uur niet meer wakker, hij meldt zichzelf wel als hij honger heeft. En dat werkte prima! Die nachtvoeding werd bij ons steeds een uurtje later en nu dus zelfs de hele nacht door.
MAAR.... gisteravond had ik hem rond 20.00 uur nog gevoed en toen kwam hij ineens weer om 3.30 uur.... Helemaal niet erg, maar het is zo lekker die hele nacht door... Hij lag bovenin zijn wieg met zijn hoofd tegen de wiegspijltjes aan. Ik denk dat hij daardoor wakker is geworden en als hij dan eenmaal wakker is, hapt en sabbelt hij erg, dus dan voed ik hem ook gewoon...

Ik voed hem ongeveer:
7.30 uur
11.30 uur
15.30 uur
19.30 uur
Nog maar vier voedingen per dag... Weinig hè? Maar zoals vannacht kwam hij dus ook nog even om 3.30 uur, dus wellicht een voeding extra vandaag, helemaal niet erg.

Ik zou jullie willen aanraden om de baby 's avonds niet meer wakker te maken. Volgens mij bepalen ze hun eigen ritme en komen ze echt wanneer ze zelf honger hebben.. Ik heb het lang geprobeerd, maar hij drinkt dan weinig en is slaperig en hij komt gewoon een paar uur later 's nachts toch wel weer... Weet niet of het voor ieder kind geldt, maar ik ben nu helemaal blij met dit ritme....

Succes!!

Hallo,
Nou ik heb nog geen regelmaat hoor...Ze komt meestal om de 3 uur overdag en 's nachts slaapt ze wel 5 a 6 uur achter elkaar. Maar het wisselt nogal. Ik lees dat sommige kindjes al in de avond slapen..
ben ik wel jaloers op. Mijn dochtertje slaapt overdag vrijwel niet. Ze vertikt het in haar bed te slapen dus soms wordt dat dan maar de box . En in de avond slaapt ze nooit, krijg er met geen mogelijkheid in bed.
(ze krijst dan de hele boel bij elkaar) Heb alles al geproberd de Ria blom methode , dus regelmaat en ritme in te brengen maar het blijft een hoop gekrijs. maar goed ik bof dan weer dat ze 's nachts wel 5 uurtjes slaapt.
maria

hoi,

Er zit bij mij totaal geen regelmaat in en ik wordt er nu gewoon gek van!
Ik moest eigenlijk deze week beginnen met werken heb het maar een weekje uitgesteld.
Gister even contact opgenomen met cb over hoe ik dit moest aanpakken.
Want hij huilt zoveel te laatste tijd.
Laten huilen was het antwoord laat hem maar honger lijden.
Gewoon om de 3 uur voeden.
Hij  was in 3 weken 4 ons aangekomen.  Kon net aan.
Ik gaf aan aan dat ik er eigenlijk op deze manier geen zin meer in had om nog met bv door te gaan. En overtestappen op de fles.
Was ze het totaal niet mee eens.
Uiteindelijk is het mijn kind dus ik bepaal zelf wat ik doe,  ik ga er nog maar een paar nachtjes over slapen want een huilend kind de hele dag dat wil toch niemand

O ja  'savonds tegen half 8  gaat meneer slapen wordt dan om half 2 wakker en dan  om half 5.
En tegen half 7 begint de dag weer opnieuw.  
Zucht........

kim  

Om even te reageren op het verhaal van Kim:

Nou ja wat een reactie van het CB: laat hem maar honger lijden. Borstvoeding geven is toch een kwestie van vraag en aanbod?? De kleine zal het dan wel gewoon nodig hebben. I(misschien last van regeldagen? Ik  ben eerlijk gezegd ook overgegaan op flesvoeding omdat mijn dochter (van nu 10 weken) zoveel huilde. Ik merkte dat ik savonds gewoon minder produceerde. Nu met de flesvoeding komt er meer regelmaat in onze dag. Ik hanteer nu "vaste" tijden voor het voeden: 06.30, 10.30, 14.30, 18.30, 23.30. Ook met het oog op dat ik in november ook weer aan het werk moet. Het schema klopt niet altijd, soms komt ze smorgens om 5 uur of een half uur eerder of later, dan voed ik haar gewoon en pas de tijden een beetje aan of probeer het te rekken over de dag zodat de laatste voeding wel circa 23.30 uur is. Sinds ze flesvoeding krijgt, slaapt ze snachts ook goed door.
Toen ik nog borstvoeding gaf heb ik op een gegeven moment ook besloten om om 23.30 een flesje te geven. Wist ik precies wat ze binnenkreeg en daar sliep ze goed op dan. Je kan dan natuurlijk ook gekolfde melk geven.

Terug
Bovenaan