vraag aan Costa

Hoi Costa

Ik ben op dit moment bezig met het proberen zwanger te raken van mijn tweede. Ik ben 35 jaar. Ik heb ook (twee keer) een mk gehad en ben nu ook alweer in ronde 10 bezig na mijn curretage in dec 2004.

Ik heb gisteren mezelf laten doorverwijzen was het helemaal zat. Ik kan over een maand terecht.

Ik zit dan op dag 7 van mijn nieuwe cyclus. Mijn vraag is (omdat ik denk ik in dezelfde situatie zit als jij zit ook niet op ivf ed te wachten) welke onderzoeken heb jij allemaal gekregen en hoelang heeft dat in totaal allemaal geduurd?

Alvast heel erg dank als je me kunt anwoorden

Liefs
LL

Hoi Liselotte!

Het is altijd wel even fijn te weten waar je voor gaat staan ja, dat was voor mij dus ook toen een vraag maar heb toen eigenlijk alles over me heen laten komen. Nu zijn we klaar gelukkig. Maar ik zal je vertellen wat er allemaal gebeurt is.
Follikelmeting, houdt in dat ze je eitje gaan meten elke maand totdat ze een beeld hebben van hoe je eitje groeit. Samenlevingstest, een dag voor je naar de gyn. gaat heb je gemeenschap en ze nemen dan een uitstrijkje om te kijken of je slijmvlies goed toegankelijk is voor het zaad van je vriend/man.
Zaadonderzoek, dan kijken ze hoeveel en hoe beweeglijk de zaadjes zijn. Hsg, het vervelendste onderzoek, dan wordt er gekeken of je eileiders goed open zijn. Dat doen ze door middel van contrastvloeistof in je baarmoeder te spuiten wat een behoorlijk krampachtig gevoel geeft. Bloedonderzoeken: antistoffen chlamydia, progesteron en prolactine, dit gbeurt op de 21e dag van je cyclus. Ik heb deze laatste (prolactine) wel zelf aangevraagd. Alles bij elkaar moet je ongeveer van 3 maanden uitgaan. Het kan best zijn dat ik iets vergeten ben maar de onderzoeken stellen eigenlijk niet veel voor op het hsg onderzoek na dan. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hou je ons op de hoogte???

Liefs Costa

Hoi Costa

Dank voor de antwoorden dat is fijn om te weten.
Tja ik ga nu ronde 10 in en heb er dus nog 3 te gaan voordat ik op dat jaar zit en dan pas gaat het eigenlijk pas echt tellen. Maar ik ben wel blij dat ik al eerder door mocht van mijn HA het lijkt mij een fijn gevoel om zoals in jouw geval gewoon te weten dat je dus wel ECHT kans maakt elke maand en niet dat er iets is wat het tegenhoudt.

Veel succes ik hoop dat we allebei niet over dat jaar heen gaan!
Ik heb de afspraak over een maand dus ik heb nog 1 kans voordat ik erheen ga!

Gr
LL

Terug
Bovenaan