vraag aan ingee

A

Anoniem

Guest
Hoi Ingee,

Ik begreep uit een eerder bericht dat jij een afwijkend uitstrijkje (en behandeling) hebt gehad. Nou kreeg ik vorige week  te horen dat ik pap 3a heb en waarschijnlijk ook behandeld ga worden. Weet jij meer over wanneer je weer zwanger mag proberen te worden na behandeling?

Dank + gr
cc

Hoi CC,
Tjonge wat zal je geschrokken zijn of niet?
Heb je het van de huisarts gehoord en word je nu doorgestuurd naar de gynea?

ik had gewoon echt pech. Had eerst pap 3a en met een volgend uitstrijkje 3b ( volgens mij 6 weken erna bij de gynea). Toen een biopsie ( een hapje uit de baarmoeder) en toen bleek cin 3 ( laatste voorstadium voor kanker). Dus toen ben ik geopereerd.
Mij is toen verteld dat ik weer zwanger mag wordn tot uitstrijkje volgend op operatie pap 1 is en net zo lang tot een volgend uitstrijkje ( elk half jaar) niet meer pap 1 is.

MAAAAAAAR ik had echt pech want in de meeste gevallen kan bij pap 3a met een biopt het slechte stukje eruit worden gehaald ( poliklinisch) en dan mag je weer klussen als het bloeden is gestopt!

Meid ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen en als je nog meer wil weten dan hoor ik het he!
Sterkte

Hoi Ingee,

Bedankt voor je reactie. Dat is wel heftig zeg hoe het bij jou gelopen is en nog steeds invloed heeft. Ik hoop voor je dat jouw uitslag goed is en je snel zwanger wordt.
Ik ben vorige week al bij de gyn geweest, hij zag inderdaad een afwijkende plek en heeft wat weggehaald voor verder onderzoek. Hij had het evt. over een lisbehandeling. Maar ik hoor over 2 weken precies wat de uitslag is en de daarop volgende behandeling. Tja en we  waren al sinds oktober  aan het proberen  om zwanger te worden. Ik was eerst wel erg geschrokken, gelukkig heeft de gyn me enigzins gerust weten te stellen. Maar ik heb nu zo: eerst dit weg en daarna zien we wel weer. Ik hoop dat het snel achter de rug is.

Gr cc

Terug
Bovenaan