Vraag aan juffen en scoutingleidsters :)

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hallo allemaal, </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik ben 8 weken zwanger en over een paar weken hopen wij dit wereldkundig te kunnen maken. Ik ben scoutingleiding bij de Bevers (jongens en meisjes van 5-7 jaar). Rond die tijd ga ik het dus ook op scouting vertellen en hier zoek ik nog ideeën voor. De opkomst duurt zo’n 2 uur en ik zou het leuk vinden om de opkomst te vullen met spelletjes, knutsels oid waaraan niet gelijk af te leiden is wat ik wil zeggen. Dan kan ik aan het eind een leuk finalespel maken (speurtocht oid). </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hopelijk zijn er hier ook scoutingleidsters of juffen die hier ervaring mee hebben! </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Groetjes Danielle</p>

Ik ben juf! super leuk om het aan de kids te vertellen:) Je zoekt ideeen om 2 uur te vullen of???
pinterest: staat vol ideeen!

De vraag is: Weten jullie spelletjes/knutsels oid waarmee je kan vertellen dat je zwanger bent aan de kids. 
Ik heb zelf al bedacht om bijvoorbeeld een parcours te lopen met een ballon onder de trui, en aan het eind bijvoorbeeld met alle ballonbuiken tegen elkaar aan te botsen. Babyhapjes proeven. Galgje waarbij er uiteindelijk iets komt te staan of een speurtocht waarbij de letters iets gaan zeggen. 
Ik zoek eigenlijk nog meer spelletjes die je rond het thema zwanger kan gebruiken, zondrr dat ik het daarmee gelijk verklap. 

Ik ben zelf geen juf, maar misschien kan je ook iets met eten/snoep doen? Bijv. tracteren van ‘speentjes snoep’?(van dat snoep in de vorm van een speentje). Of dat je bijvoorbeeld beschuit koopt, en dat de kids dit zelf mogen versieren?(roze blauwe muisjes etc.) . 

Lastig. Ik ben zelf juf van groep 5 (7/8 jaar) geweest vorig schooljaar en ik weet dat vooral de meisjes al erg bezig zijn met dat soort dingen en het misschien wel heel snel doorhebben! Al helemaal als je met beschuit met muisjes aankomt ;) Maar dat is natuurlijk niet erg! 
Misschien kan je iets doen in de trant van ‘maak jouw geboortekaartje opnieuw’. Dat ze een kaartje maken met hun  hobby erop getekend bijvoorbeeld. Je zou misschien ook nog een ‘tekening’ van muisjes kunnen laten maken? Een bakje met gemengde muisjes, lijm op papier en daar muisjes op plakken waardoor ze hun eigen kunstwerkje hebben. Weet alleen niet of dat goed blijft plakken, dus dan zou je dat even moeten testen.

Terug
Bovenaan