Vraag aan jullie over cycles na de eisprong

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben in Mei 2008 bevallen van mijn zoontje Mees. Tot half december heb ik hem borstvoeding gegeven en heb in November mijn eerste menstruatie weer gehad. Nu is mijn vraag aan jullie (de vrouwen die al eens bevallen zijn) was jullie cycls exact het zelfde na de bevalling?? Ik heb namelijk een langere cycles gekregen en ook is mijn eisprong pijnlijk. Na het springen van mijn ei, blijft ook een aantal dagen mijn baarmoeder gevoelig..... een beetje trekkerig. Dit had ik voorheen nooit, ik ben iemand die zich snel zorgen maakt... En vraag me af of het normaal is dat je cycles veranderd na een zwangerschap? Wat is jullie ervaring hiermee?? Voelde het ook allemaal andrs als voorheen??

Alvast bedankt!
En iedereen heel veel succes met zwanger worden...
Liefs Sarah Moeder van Mees. 9 maanden oud.

Hoi Sarah,

Ik ben eind september bevallen en mij viel het ook op dat mn cyclus anders was. Zeker tijdens de borstvoeding. Ik ben nu aan het afbouwen. en ben weer een keer na 4 weken ongi geworden.
Wel vind ik het pijnlijker (mn baarmoeder trekt een beetje en mn litteken van de keizersnee ook) en vloei ik heviger. Ik had het er toevallig van de week met een paar vriendinnen over en die zeiden dat ze hier ook last van hadden gehad na de bevalling en zeker toen ze gestopt waren met bv de eerste 4/5 maanden. Daarna werd het allemaal weer wat normaler.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Het kan dus even duren. Ik geef nu nog 1 bv per dag en hoop toch stiekum dat mn cyclus weer wat gewoner word zodat ik ook weer zwanger kan worden.

Liefs Jen

Zie ook het item van Kuifje01 (geloof ik). die had precies hetzelfde. Ook zwaarder na de BV en daarna minder.

Ik heb dat ook gehad. En so wie so meer variatie in de menstruaties; in hevigheid, klachten, duur van de menstruatie. Alleen de duur van de cyclus is minder gaan varieren, gelukkig.

WEl voel ik duidelijker mijn eisprong inderdaad en kan het bij kmij juist 2 dagen ervoor erg opgezet en vol in mijn buik voelen, net als bij mijn eerste zwangerschap, inclusief het eindeloos vaak moeten plassen.

Terug
Bovenaan