vraag aan verloskundige over stuit?

hoi hoi
ik ben nu 38weken zwanger en vanaf week 33 heeft de kleine met z,n koppie beneden gelegen maar nou is hij van de week schijnbaar gedraait.
maandag heb ik een echo en dan gaan ze kijken hoe die dan ligt.
maar wat gebeurt er als nu mij vliezen knappen of ik weeen krijg?
dit is mijn 5e maar heb dit nog nooit meeemaakt,ben er dus erg onzeker over vooral omdat ik erg veel last heb van voorween en het gevoel heb dat m,n vruchtwater elk moment kan knappen.
hoop dat je me hier antwooord op kan geven.
liefs sil

Beste Sil, als je vliezen breken of als je weeen krijgt, bel dan meteen de vk. Ze kan dan eventueel een inwendig onderzoek doen, of je doorsturen voor een speodecho op de verloskamer.

hoi sillypilly ik ben Alien van het April forum ,ik heb net een stuitbevalling gedaan en net op een anderberichtje gereageerd van iemand wiens kindje ook in een stuit ligt op dit forum en zich ook afvraagt wat te doen , ik heb haar mijn ervaring verteld en ook de risico,s van een stuitbevalling , mischien kun je daar ook jou antwoord vinden wat te doen enzo ,mij kindje lag s,morgens tijdens controle nog goed ,en toen s,nachtes de vliezen braken en ik moest liggen omdat het koppie niet ingedaald was ,bleek het in een stuit te liggen , ik moest haloverkop naar het zkh toe , verdere verhaal zie mijn reactie op de andere vraag over stuitligging , veel sterkte Alien

Hallo Sil,
Zelf heb ik drie kindjes, waarvan de laatste ook in stuit lag. Er is een draaipoging gedaan, maar die mislukte. Ook ik vond het erg spannend. Vooral de gedachte dat ik direct naar het ziekenhuis moest, als de vliezen zouden breken. Zo is de bevalling uiteindelijk ook begonnen, de vliezen braken 's nachts. Ik had toen nog geen weeen, dus we konden op ons gemak naar het ziekenhuis gaan. Mijn zoontje is gezond ter wereld gekomen, langs de natuurlijke weg. De bevalling ging (na een hele poos wachten op de weeen) op het laatst heel snel.
Het was wel anders dan mijn gewone bevallingen. Het was veel meer een medisch gebeuren, je voelt dat het spannender is. Maar ik ben heel goed begeleid. (in R'dam in het Zuider). Een tip voor als je gewoon gaat bevallen: als je persweeen moet wegpuffen, ga dan op handen en knieen zitten. Als je van die banden om je buik hebt om de weeen te meten, gewoon opzij schuiven...
Sterkte ermee!
Katrien

Terug
Bovenaan