vraag aan yvonnez HELP

A

Anoniem

Guest
help mij dochter wijgerd nu al een week de flesmoedermelk op de crech.
het enige vocht dat ze binnenkrijgt is aan de borst bij mij.

nou heeft ze sinds vorige week 2 tandjes gekregen, maar eten gaat verder wel goed van een lepel.

ik kan haar geen melk komen geven op de crech omdat ze helemaal overstuur word als ik daarna weer weg ga

maar het probleem is nu dat ze het snachts in haalt bij mij iedere 2 uur.

ik ben zeer moe en val nu ook veel af. ( 2,5 kg in een week)

Hai,

Hoe oud is ze nu? Kan het zijn dat ze in een sprongetje zit en daardoor 's nachts veel vaker komt drinken? En doordat ze 's nachts vaker komt drinken overdag de fles weigert (geen erge honger of dorst dus geen plastic in mijn mond?) Heb je het al via een bekertje proberen te geven? Via lepeltje erin lepelen duurt lang, maar kan eventueel ook... Een tuitbeker wil ook nog wel eens zo interessant zijn dat ze die wel pakt, wat heb je allemaal al laten proberen?

Via fruithapjes en groentehapjes krijgt ze ook vocht binnen, dus uitdrogen zal ze niet snel.... en je zou ook nog kunnen overwegen om 's avonds te gaan clusteren en wisselvoeden (hele avond met kind aan de borst, iedere keer van borst wisselen) zodat ze zich kan voltanken voor de nacht?

Kan je wat meer vertellen????

Groetjes Nynke

hoi nynke

ze is 8 mnd, krijgt al vanaf 6 wk flesjes op de crech.
sinds de tandjes vorige week woensdag doorkwamen wijgerd ze de fles.

tuitbeker of iets degelijks lukt ook niet alleen aan de borst.

ze is nu ook neusverkouden

eten gaat verder heel goed, ik hoop dat het na ca 1 week weer gaat lukken
zit verder nog wel veel met haar handjes in de mondje

misschien kunnen ze de borstvoeding wat dikker maken door er pap van te maken, dat geeft wat makkelijker met een lepeltje en zo krijgt ze toch haar voeding (en vocht) binnen.
Ik hoop dat ze eht snel wel weer pakt, succes ermee.
Groetjes Martine

Hai,

Best kans dat er nog meer tanden onderweg zijn en de verkoudheid maakt het ook niet makkelijk om uit de fles te drinken. De borst gaat dan vaak nog beter aangezien ze daar niet aan hoeven te zuigen... maar ze "melken" de melk eruit.

Probeer, hoe moeilijk dat ook is, zo ontspannen mogelijk met die fles om te gaan. Des te meer spanningen ze voelt, des te eerder zal ze weigeren.

Rond de negen maanden heb je ook weer een fikse groeispurt, vaak gaan ze dan ook weer meer 's nachts vragen, hoor het in ieder geval vaak om me heen. Snap dat dit ontzettend vermoeiend is voor je! Is het misschien tijdelijk mogelijk om samen te gaan slapen? Kan zij rustig drinken en jij ondertussen verder slapen. Zorg dat ze niet uit jouw bed kan rollen of leg twee matrassen op de grond neer...   Zo kan je tenminste iets meer slapen en het heeft me hier echt van oververmoeid raken gered.

groetjes Nynke

Hoi,
Heh, wat sneu joh; last van de tanden en dan ook nog neusverkoudheid erbij . Je zou eerst kunnen proberen om de klachten die ze daarvan heeft te verlichten door je dochtertje een koele bijtring aan te bieden, eventueel homeopatische druppeltjes toe te dienen tegen tandenpijn? Voor de neusverkoudheid zou je neusspray voor baby's kunnen halen. Menig moeder heeft goede ervaringen met het druppelen van moedermelk in het neusje om verstopping te verlichten. Een doorgesneden ui naast het bedje wil ook nog wel eens helpen.

Op het borstvoedingsforum kun je een lijst vinden met tips m.b.t. flesweigeren (onder Artikelen & links). Probeer alleen de tips uit waar je zelf iets in ziet en wissel niet te snel van tactiek.Wat de leidster op de creche bijvoorbeeld zou kunnen proberen is om het flesje aan te bieden terwijl ze zachtjes met je kindje heen en weer loopt of haar wiegt. Sommige baby's drinken moedermelk uit de fles het liefst lauwwarm in plaats van echt goed warm. Misschien accepteert je kindje dat wel?

Kun je hier iets mee?

Beterschap voor je meiske!

Groetjes van Yvonne

Terug
Bovenaan