Vraag aan YvonneZ

A

Anoniem

Guest
Hallo Yvonne!

Ik las in de andere topic over spruw..
Onze Danique heeft ook een blijvende  witte waas op haar tongetje. Nu heeft ze erg veel gehuild van de darmkrampen en sinds ik een hypoallergeen dieet volg (ivm koemelkallergie en BV) is ze echt een heel rustig en tevreden meisje. Zou die witte waas dan ook spruw kunnen zijn of komt dit toch wel vaker voor??

Groetjes, Marielle
Mama van Bowen 20-11-04 en Danique 1-10-07

Hoi Marielle,

Bij mij is er lactatiekundige geweest die het heeft vastgesteld. Als je met een gaasje door haar mondje gaat (over haar tong en wangslijmvlies) en de witte aanslag blijft dan is het spruw.

Dat betekent dat jullie allebei behandeld moeten worden om kruisbesmetting te voorkomen. Voor jezelf kun je schimmelzalf bij drogist of apotheek kopen maar voor je kleine meid moet de huisarts iets voorschrijven tegen spruw. Spruw is behoorijk pijnlijk dus het kan verstandig zijn om niet te lang te wachten.

Syl

Hoi,

Ik voeg er even een vraag aan toe, hoop dat je dat niet vervelend vindt Marielle!

Ik voed Maud 's nachts en 's ochtends liggend in bed en dat gaat uitstekend! Overdag echter, als ik gewoon op de bank zit, is het voor mij wat gevoeliger en merk ik dat Maud regelmatig 'smakt'. Dat is overigens voor mij ook niet heel prettig maar wat ik vervelender vind is dat zij daardoor veel lucht binnenkrijgt. Vaak laat ze los en probeer ik haar te laten boeren maar als dat niet lukt wil ze niet verder drinken. Ik concludeer dan dat ze genoeg heeft gehad (vooral als ze al aan de 2e borst is geweest) en pak alles weer in . Nog wat later (soms een kwartier later) begint ze dan toch weer te zoeken en kan ik weer opnieuw beginnen....al met al ben ik zo veel tijd kwijt terwijl dat volgens mij niet nodig is. Liggend voeden gaat immers prima!
Ik vraag me af of het toch met (verkeerd)  aanleggen te maken heeft als ik zit of dat het vaker voorkomt dat dat verschil er is en  dat je daar niet altijd iets aan kan doen?
Kan moeilijk altijd liggend voeden he!

Alvast bedankt voor je reactie!!

Groetjes Lotte

Hee Lotte!

Tuurlijk vind ik dat niet erg! Hopenlijk krijgen we een antwoord!! Gaat het goed met je en met de kleine meid??

Eijs, Dank je wel voor je antwoord. Ik ga woensdag toch maar even naar het CB inloop/weeguurtje. Kan ik Danique meteen even wegen en even naar haar tongetje laten kijken. Zelf denk ik niet dat het spruw is, maar zeker weten doe ik het niet..

Liefs, Marielle
Mama van Bowen 20-11-'04 en Danique 1-10-'07

Even up!

t Gaat hartstikke goed hier en ik geniet echt enorm van mijn lieve kleine prinsesje!!
Bij jou op t moment wat minder las ik? Wat vervelend als je je kleintje niet kunt helpen...ik hoop echt voor je dat ze alsnog wil poepen. Ga voor je duimen!

Liefs Lotte

Hoi Lotte!!!

Fijn joh, dat het bij jullie goed gaat!!! Hopenlijk blijft dat gewoon lekker zo!
Doordat ik bij de huisarts ben geweest, weet ik inmiddels wel dat de witte aanslag op Danique haar tongetje GEEN spruw is!! Dat is dan wel weer erg fijn om te horen..

Ik hoop dat jij nog een antwoord op jou vraag krijgt!

Geniet van je kleine meid! Ik geniet ook van mijn meisje, maar nog meer MET poepluiers!!!

Liefs, Marielle

Hoi Marielle,

Fijn dat het geen spruw is! Heb je al eens geprobeerd om het buikje te masseren? Als je dit doet moet je met de klok meedraaien, dan draai je in de richting van de darmen mee en kun je de darmen stimuleren (bij Indy geleerd op babymassage).

Geef je weleens afgekolfde melk in een flesje? Kay had ook zo'n moeite met poepen. Toen hij 2 weken was heb ik de huisarts gebeld (Kay liep echt paars aan, krijste dan maar er kwam niks) die gaven mij de tip om een theelepeltje zonnebloemolie in het flesje te doen, werkte als een trein. Ik had het al van meer mensen gehoord maar durfde dat niet zomaar te doen, maar als de huisarts het adviseert weet je in ieder geval dat het geen kwaad kan.

Succes.

Syl

Terug
Bovenaan