vraag cycluskalender

Ik heb een cycluskalender ingevuld (uitgeprint bij cycluskalender.nl), maar bij mij zie ik wel een stijging in temperatuur, echter geen daling (vlak voor of na de eisprong) terwijl dit op het voorbeeld wel te zien is, en op een voorbeeld van een cycluskalender die ik van mijn huisarts kreeg ook. Weet iemand hier iets meer van? Moet die daling plaatsvinden, m.a.w. zou dit betekenen dat ik misschien geen eisprong heb? Of duidt een duidelijke stijging van de gemiddelde temperatuur al op een eisprong.

iek
 
Hoi Iek,

Ik heb altijd begrepen dat als je temperatuur met ongeveer 0,3 graden stijgt, je je eisprong hebt gehad. Bij mij stijgt de temp van 36,9 naar 37,3 de dag na mijn eisprong (ca. de 14e dag). Dat weet ik bij mezelf zeker, want ik voel de sprong ook goed.

Vervolgens blijft je temp ongeveer 14 dagen zo hoog en dan daalt de temp normaal weer en word je ongi. Blijft je temp hoog en word je niet ongi, dan kan het zijn dat je zwanger bent. Dat zegt niet alles, want ik blijf vaak nog tijdens de dagen van mijn ongi een hoge temp houden en deze gaat vaak na mijn ongi pas weer naar beneden.

Deze goede informatie heb ik van deze site en de site www.9maand.com.

Succes,
Irma
 
Terug
Bovenaan