vraag; eitje's willen niet groeien.....

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

ik heb een vraagje.
ik zit in mijn 2de iui.
bij  de eerste iui  groeiden mijn eitje's netjes, m.b.v. 100mg. clomid.
ik heb nu wederom 5dgn. 100 mg. clomid geslikt,
maar bijna geen reactie.
ik ga maandag week vier in en er zit maar 1 eitje van net 11mm.
een week geleden zater er nog 2 en waren ze nog geen 10 mm.
(bij de 1ste iui had ik rond deze tijd de insiminatie al achter de rug)
wat kan de oorzaak daarvan zijn?
in het ziekenhuis kreeg ik op deze vraag een lauwe reactie van;
tja.... het lichaam reageerd elke x anders...
ik heb nu bloed laten prikken om uit te sluiten dat mijn ei sprong al geweest is.
ik wordt er erg onzeker van.

groetjes, jana.

Goeiemorgen Jana,

Wat balen dat ze zo langzaam groeien.
Bij mij verschillende het ook per mnd. De ene mnd had ik binnen een week Puregon spuiten een mooi groot ei, en de volgende mnd moest ik 2 wkn of iets langer spuiten voordat er een mooi groot ei verscheen.
Tegen mij werd toen ook gezegt dat je lichaam iedere keer weer anders op de hormonen reageert. Ik denk dat dat echt waar is, bij mij was er echt geen touw aan vast te knopen.
Maar wat belangrijk was, ik had uiteindelijk wel iedere keer een mooi groot ei.

Waarschijnlijk (ik hoop het voor je) groeit hij nog wel door bij jou en is dit een langzame mnd voor jou.

Succes

Kruimel              

Lieve Jana,

ik las net ook al in je persoonlijke berichtje aan mij dat het deze x nog niet zo wil lukken met de eitjesgroei...  Wat vind ik dat vervelend voor je!!! Ik hoop heel erg dat ze alsnog een eindspurt maken en mooi groot worden, zodat deze ronde niet voor niks is.
Het blijft toch een rare 'wetenschap' hoor, die vruchtbaarheid. Het is steeds anders... en je lichaam houdt je regelmatig voor de gek lijkt wel.
Maar meisje: HOUDT MOED! Ik weet dat het af en toe echt moeilijk is, ik val op het moment zelf ook van de positieve naar negatieve naar optimistische naar depribuien.... Maar ondanks alles blijven we hoop houden, goed?!
Hou vol!
Veel liefs, Maantje (die nog steeds in afwachting is... heb wel al een week het gevoel dat ik ongi wordt, maar tot nu toe nog niks)

Hoi Vlinderjana, wat vervelend dat je eitjes niet groeien. Ik heb dat ook een keer gehad bij een IUI. De gynaecoloog zei toen dat mijn lichaam geen computer is en dat zulke dingen echt kunnen gebeuren. Heel veel succes ermee!
Groetjes, Pleun

hoi vlinderjana.

ik heb het ook gehad hoor en was 3 weken aan het spuiten toen ze eindelijk gingen groeien ,
uiteindelijk is er een goed doorgegroeid en zijn we nu ZWANGER
en dat terwijl ik die cyclus de hoop al meerdere malen had opgegeven

dus houd moed het kan nog dat ze goed gaan groeien hoor

heel veel succes

groetjes moekje

hoi hoi,

ik ben toevallig vandaag in het ziekenhuis geweest voor een meting.
heb vanaf dag 3 t/m 7 100 mg clomid geslikt.
vandaag dag 10. Er zaten verschillende eitjes, maar ze waren nog aan de kleine kant...
de grootste was 8,4 mm.....
beetje groeien dus nog....
geduld zij de arts, maar of ze nog zo doorgroeien tot goede eitjes.... ik vraag het me wel een beetje af....

groetjes

bedankt voor jullie lieve reactie's.

ik ben gister weer naar het ziekenhuis geweest.....
dat ene eitje heeft een groei spurt gemaakt.
in 4dgn. bijna 10mm. gegroeid, onverstelbaar.
hij was nu bijna 22.
ik heb sávonds gelijk de pregnyl moeten zetten.
en donderdag is de insiminatie.
(dag 24 van mijn cyclus)

hopelijk wordt dit 'm.
liefs, jana

Hoi Jana,
Ik zei het je toch  (grapje hoor). Je had (gelukkig) een langzame mnd.
Ik ben blij dat het toch nog goed is gekomen met je ei. Hij moest gewoon even wakker geschud worden.

Ik ga heel hard voor je  dat deze mnd beloond wordt met een positieve test. Na al die zenuwen heb je dat wel verdiend, toch?

Veel succes donderdag en dat er maar veel zwemmers op je ei afstormen.

Kruimel

Terug
Bovenaan