Vraag flesvoeding

<p>Hi allemaal, </p><p>Na tepelkloven, bloedende tepels en een giga borstontsteking en een dochter die moeite heeft met het vasthouden van de borst heb ik ervoor gekozen om over te gaan op kunstvoeding. Ik vind het alleen lastig om te bepalen hoeveel mijn dochter moet krijgen. Ze is nu 3,2 kilo (2,5 weken oud maar is met 36weken geboren). Nou heb ik van de formule gehoord 150 x(gewicht) :(aantal voedingen) = aantal ML.</p><p>Ze zou dan uitkomen op 60ml. Volgens het CB moeten we dat aanhouden maar ze kreeg bv via de fles en daar kreeg ze 80ml en dan 8x per dag. </p><p>Hoe hebben jullie dit aangepakt? Gewoon hetzelfde aantal ml als met bv aanhouden? Of toch wat he CB zegt?</p>

Hoi

Ik zou gewoon 80ml aanbieden. Kunstvoeding valt wel wat zwaarder dan bv en is moeilijker verteerbaar. Dus wees je ervan bewust dat ze wat meer krampjes oid kan krijgen. Merk je nou dat ze erg veel gaat spugen dan zou ik minder voeding geven, dat is namelijk een teken dat haar maagje het niet aankan. Vertrouw op je eigen gevoel. Onze dochter is 6 weken te vroeg geboren en krijgt ook meer dan ze volgens de richtlijnen. Cb is het hier niet mee eens maar deze hoeveelheid heeft ze vanuit het ziekenhuis gekregen. Doe wat goed voelt voor jou!

Hoi MamavanO!
Ik herken jouw probleem wel enigzins. Ik heb eerst ook borstvoeding gegeven en ben dit op een gegeven moment gaan kolven en toen pas zag ik ongeveer hoeveel hij binnen kreeg. Mijn zoon is nu 8 weken en al 6,5kg. Dus hij mag volgens de formule (140x6,5 :6 = 151ml). Nou schreeuwt hij vaak moord en brand als hij zijn laatste 20-30ml niet krijgt. Ik heb het bij de verloskundige aangegeven en die gaf ook aan, zo'n formule is een gemiddelde. Je voelt zelf wel aan wat je kindje nodig heeft.
Dus hier krijgt hij gewoon 180ml per keer en dat vindt hij prima.
En daarbij, er wordt door iedereen gezegd dat je baby gewoon zoveel borstvoeding mag drinken als die wilt. Ze geven het zelf wel goed aan. Ga op je gevoel af! Succes!

Die 150 ml is inderdaad een richtlijn voor deze leeftijd. Geef gewoon 80 ml en kijk hoeveel ze drinkt. Een beetje flesvoeding op verzoek met de richtlijn op de achtergrond. Je ziet zelf het beste hoe je kindje het erop doet. Wijkt ze erg sterk af van de richtlijn overleg dan even met het cb. 

Terug
Bovenaan