Vraag flesvoeding

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Sinds 4 dagen zit Nils op 6 flessen van 150 cc. Een keer heeft hij 7 uur achter elkaar geslapen, dus ik ben bezig met "trainen" van doorslapen (voor zover dat mogelijk is). Elke nacht komt hij nu iets later. Vannacht om kwart over 5. Dan geef ik een fles van 70 cc. Echt honger heeft hij niet; het is meer een slaapmiddel. Ik moest hem wakker maken om kwart over 8. Normaal krijgt hij nu  ongeveer om 8 uur, 12 uur, 16 uur, 20 uur en 24 uur een fles.

Ik ben benieuwd naar jullie schema's en naar hoeveel jullie geven...

Enne, Miranda, door jouw verhaal waarin je liet weten dat je Finette 's avonds 150 cc gaf, zitten wij nu op 6 voedingen. Dank je wel dus !

Groetjes, Sheila (m.v. Nils - 23-03)

Hoi Sheila,
Na een erg hongerig kind hebben we nu te maken met een jongetje wat niet zo makkelijk eet...Tijmen is nu 3 weken en drinkt 7 x 80, 90 of soms 100 ml. Terwijl hij echt wel meer mag maar ik krijg het er niet in...Ook heeft ie last van oprispingen en krijgt daarom Nutriton (johannesbroodpitmeel) door zn voeding om het dikker te maken zodat het beter in zn maagje blijft zitten. Onze oudste heeft hier veel baat bij gehad, die had er nl ook erge last van, maar Tijmen lijkt er niet veel aan te hebben. Soms ligt ie te wurmen en te kreunen...zielig hoor. Maar ik bedacht me net, alles gaat weer over dus hier komt ook wel weer een einde aan maar je loopt soms zo te emmeren...groetjes, Elle

Hai,

Wij hanteren hier het voedingsschema van om de 4 uur. Onze jongens (tweeling van 27-01-2009) krijgen nu 6 x 130 (Pepijn) en 6 x 150 (Hugo). Ze slapen nu 's nachts ongeveer 5 a 6 uur achter elkaar als we geluk hebben.

Groetjes, Floor

Onze dochter krijgt 6 voedingen per dag van 120cc en doet het daar prima op. Ze is van 10 feb. s'nachts is haar record nu van 5 uur achter elkaar slapen.

Hoi Sheila,
Wat leuk dat ik je een beetje kon helpen. Met onze dochter gaat alles goed, ze is
een tevreden babytje. Slaapt nog veel vind ik, naar de voeding die tussen zes en zeven uur sóchtends leg ik haar weer op bed zodat ik tijd heb voor onze oudste dochter en
die naar school kan brengen( school is aan de overkant) en dan wordt ze om ongeveer
kwart over negen weer wakker, dan tussen tien en elf flesje en om half twaalf slaapt ze weer tot de voeding   tussen twee en drie, daarna slaapt ze na een uurtje weer en meestal onder het eten is ze wakker en jengeling( we eten om half zes) tussen zes en zeven weer een fles en dan om acht uur naar bed. Heel soms is ze de avond wakker en ligt dan tevreden bij ons met een speentje. Om half elf weer een fles en als ze die goed opdrinkt dan weer tussen drie en vier, drinkt ze die niet goed leeg wordt het twee uur, dat is minder maar ja je kan het er niet in proppen. Ze doet het dus heel goed, groetjes Miranda

Hoihoi

Dank voor jullie reacties; leuk om te lezen en te vergelijken.
Ik heb idd een hongerwolfje hier, maar 6 keer 150 cc was wel overdreven haha. Ik bedoelde eigenlijk 5 keer 150 cc en een keer 70 cc. Dus eigenlijk zitten we bijna op 5 voedingen.

Miranda, ook hier wordt veel geslapen hoor!
Dit is ongeveer de dag van Nils; om 8 uur de eerste fles. Tot ongeveer 9.30 is hij wakker (in die tijd kleed ik hem aan en was ik hem). Dan gaat hij naar bed. Rond half 1 maak ik hem wakker voor de tweede fles. Hierna gaat hij weer naar bed tot de fles van  4 uur  (tenzij ik naar school moet om mijn dochter te halen, dan slaapt hij verder in de wagen). Hij blijft beneden, soest wat en gaat rond etenstijd idd jengelen. Hierdoor krijgt hij rond 7 uur/half 8 de volgende fles. Standaard gaat hij daarna snel weer huilen omdat hij dan weer naar bed wil... Rond half 12 moet hij wakker worden gemaakt voor de fles van half 12. Tot ongeveer 5 uur slaapt hij. 's Nachts krijgt hij dan 70 cc.
Omdat hij tot 8 uur 's morgens slaapt, kan ik idd mijn dochter en zoon verzorgen.

Wat ik zo frappant vind, is dat hij echt zo veel in bed wil liggen. Beneden slaapt hij heel licht en  gaat dan jengelen. Boven is het  bijna geen probleem (na 10 minunten slaapt hij wel).

Is dat bij jullie allemaal zo?

Groetjes, Sheila (m.v. Nils 23-02).

Terug
Bovenaan