vraag hoeveelheid/aantal voeding(en)

Ik snap niet helemaal waarom er op de kunstvoeding staat als je kindje tussen de 5-6 kg weegt 5x200ml moet krijgen en als je kindje meer dan zes kilo weegt 4 x200ml.
Marit weegt namelijk nu meer dan 6 kg en krijgt 5x200ml maar is nu al onverzadigbaar en gaat misschien nu voeding voor hongerige baby´s krijgen. Ik zou niet weten hoe ik over moet naar 4 voedingen en moet dan echt?

Hihihihi, ja, dat heb ik ook op het pak zien staan. Jasmijn zit nu aan de voeding voor hongerige kindjes, vijf flessen op een dag en de laatste met rijstebloem, en ik kan op dit moment echt niet terug naar vier voedingen. Dat gaat dus ook niet gebeuren ;-). Ik heb me daar bij de oudste ook nooit druk om gemaakt.

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom het zou moeten? Als je beeb die vijf voedingen nodig heeft, wat is daar dan mis mee? Zodra ze vast voedsel gaan eten, gaat er vanzelf een fles vanaf.

Volgens mij is het gewoon een richtlijn hoor, ieder kind is anders.
Op het cb zeiden ze trouwens dat je nu wel meer dan een liter mag geven. Als het kind niet teveel aankomt (in verhouding met de lengte dan he) dan is het prima.
Het hele verhaal over dat de niertjes er niet tegen kunnen is blijkbaar verzonnen ofzo. Want het geldt nu niet meer.

Olivia (bijna 12 weken) krijgt 4 voedingen van 200cc maar die gaan niet altijd op. Ik denk dat ze nu 5,5-6 kilo is. En ik geef haar alleen maar 4 voedingen omdat ze het zelf aangaf, ik vond het zelf wel erg vroeg.

Huh, wat raar, je zou toch zeggen dat als ze groter worden, ze ook meer voeding nodig hebben.. Dus kinderen onder de 6 kilo krijgen 1 liter per dag, en kinderen boven de 6 kilo 800 cc? Heel vreemd!!!

Ik zou me niet teveel van de richtlijnen aantrekken hoor!!!

Zo zie je heel erg duidelijk de verschillen, in het ziekenhuis en dan vnl op de IC houden ze aan de minimale voeding en vochtgehalte. vorige week is ze omdat ze gewoon geen 6 flessen wilde drinken en al zeker niet om de 3 uur die ze vast hielden van 6x 130 naar 5x 150ml gezet, en moet zeggen dat dat wel beterder gaat, maar wat ze niet drinkt krijgt ze nog via sonde toch binnen, ivm met niet drinken 2 of 3 weken geleden, en toen ging afvallen,En vorige week donderdag net de 5 kg gepasseerd, afgelopen woensdag woog ze al 5.4kg, en ze veranderen niets aan haar voeding. Ach dat komt volgende week vanzelf wel weer. gewoon mevrouw haar gang laten.
Maar wel verassend dat je dan toch minder gaat geven, maar ja vaak hebben ze er dan ook fruit of groente hap bij, en veel mensen vergeten die erbij op te tellen.
maar ik zou zeggen doe waar je jezelf goed bij voelt, het zijn enkel richtlijnen!!

Ik denk dat dat komt omdat de meeste kindjes dan snacht de klok rond gaan slapen. Dan voed je wel gewoon om de 4 uur. bv 7-11-15-19 uur.
En als ze dan een maand of 4 zijn kom t daar langzaam aan ook nog de rijstebloem, fruit en groente bij.

Maar t zijn idd maar richtlijnen. Je weet zelf het beste wat je kindje nodig heeft ;)

Liefs, Nicole

Ik heb die vraag op het cb gesteld en ze zeiden mij dat je kindje in elk geval tot 4 maand, zoniet tot een half jaar gewoon 5 voedingen MAG hebben, tenzij je kindje zelf anders aan gaat geven. Het is bij 4 voedingen en vanaf ONGEVEER 4 maand inderdaad de bedoeling dat er iets van rijstebloem/pap/potjes bij gaat komen! Maar ze zei er echt heel duidelijk bij dat kindjes zelf wel aangeven waar ze behoefte aan hebben en zolang ze tevreden zijn, geen uitschieters op de curve hebben en jij er een goed gevoel bij hebt is het allemaal prima!

Terug
Bovenaan