vraag ivm kinderopvang

<p>Hoi, ik ben een week zwanger en kreeg net al het nieuws dat een van kdv's die ik op het oog had tot november vol zit. Bij een andere mogen we volgende week langs gaan. Ik vroeg me af hoe anderen dit doen als je nog maar zo pril zwanger bent, ik kan nu nog niet op werk afspreken hoe ik in de tweede helft van 2022 ga werken, mijn ouders zijn nog niet op de hoogte dus geen idee welke dag zij willen oppassen, ... </p><p> </p>

Het beste is om je zo snel mogelijk in te schijven, vraag naar de drukste dagen op de opvang, deze zijn het beste om te kiezen. Als je deze kiest heb je altijd een plekje, en veranderen naar een rustigere dag kan altijd nog een keer! Van een rustige dag naar een drukke dag veranderen gaat vaak dus niet.
Ik werk zelf in de opvang en wij zijn ook al (over)vol voor dit jaar!! Wij zeggen ook, kies maandag, dinsdag en/of donderdag. Dat zijn de drukste dagen, is er dan plek voor jou kind, dan kan je altijd dus nog naar de woensdag of vrijdag ruilen ;)

Ik denk dat het nogal verschilt per regio, maar als je er nu al tegenaan loopt dat het druk is bij de opvang, dan zou ik zeker haast maken. Wij hebben ons pas met 33-34 weken zwangerschap ofzo ingeschreven, in het begin van de zwangerschap ben ik nog mijn baan kwijt geraakt (en bovendien was het zwangerschap nummer 4 voor een eerste kindje) en pas in de loop van de zwangerschap wist ik of en hoeveel kinderopvang ik nodig ging hebben. Ik kon zelf schuiven met de dagen die ik zou werken na de bevalling, dus wij hebben juist de rustige dagen gekozen op de opvang, zodat we op tijd plek hadden. En inmiddels zijn we nog een keer verhuisd en hebben we dus een andere opvang (andere locatie van dezelfde grote overkoepelende organisatie) en een dag opvang per week meer. Dat was heel snel geregeld (minder dan 2 maanden). 
Niet dat ik wil aanmoedigen om het uit te stellen hoor, je hebt sowieso meer keuze als je op tijd begint, maar het is ook zeker niet overal onmogelijk om op kortere termijn opvang te regelen. ;)

Ik heb ons kindje zojuist ingeschreven bij 2 kinderdagverblijven. Ik ben vandaag 16 weken zwanger en mijn verloskundige gaf ook aan dat wij er goed aan zouden doen om ons vroeg in te schrijven (omgeving Delft).

Ik heb mij met 16 weken aangemeld en was inderdaad ook al te laat. Maar november dan moet je nog best wat maanden overbruggen zeg. Ik zou gewoon eens bij wat andere kinderopvangen informeren, of eventueel gastouder ? 

Gefeliciteerd met jouw zwangerschap!

Je kan je vast inschrijven, als je je bedenkt in dagen, of in het soort opvang, kun je altijd nog wisselen.

Wij hebben ons met 14 weken zwangerschap (februari 2021) ingeschreven bij onze eerste keus kdv. We hadden een van de laatste plekjes, regio Twente. Het werk had ik met 11 weken ingelicht en direct doorgesproken wat mijn werkdagen gaan worden als de baby er is. Zo kon ik het gelijk afstemmen met kdv.

Bij mijn eerste zwangerschap hadden we ons ingeschreven bij 5 weken (bij 3 verschillende kdv). Je kan namelijk altijd nog bellen en aangeven dat je toch een andere dag wilt. Maar dan sta je maar op de wachtlijst

Terug
Bovenaan