Vraag(je)

Je leest her en der dat je niet te heet moet douchen of badderen, althans niet te lang.

Nu een beetje rare vraag maar toch:
gisteren ben ik met kleren en sokken aan van vermoeidheid in slaap gevallen onder de dekens. Toen ik wakker werd later op de avonds, was ik echt heel warm en zweette ik, in ieder geval op mijn voorhoofd.
Is dit schadelijk voor het vruchtje (ben nu 6,5 weken zwanger (daadwerkelik zwanger dan 4,5 week)?

en/of hoe moet ik hitte ivm zwangerschap zien...?
 
Hallo Dizzy,

Ik denk dat het wel meevalt hoor met dat niet te heet douchen etc, want er staat overal dat je met mate ook op de zonnebank mag en dat is natuurlijk ook best wel heet. Ik denk ook zelf dat een heel heet bad weer iets heel anders is dan een hete douche, onder de douche sta je toch onder een straal en zit je niet de hele tijd omringd door het hete water.
Ik kan me dus niet voorstellen dat het schadelijk is voor je kindje dat je een beetje zweette na het slapen.
Groeten Nicole
 
Dank je Nicole.
En anoniem, het is een forum. Vragen mogen hier gesteld worden. Laten we het forum leuk houden.
Als de vraag je niet aanstaat: Reageer dan niet!
 
Maak je niet druk, niks aan de hand! Bovendien adviezen verschillen van land tot land. In Zweden en Finland gaan ze gewoon en masse naar de sauna, terwijl dat hier tot 14 weken afgeraden wordt...

Je moet alle adviezen goed in je opslaan, maar ook wel met een korreltje zout nemen. Maar naarmate je zwangerschap vordert, zul je merken dat je relaxter wordt!
 
Als je temperatuur niet omhoog mag, is het gevaarlijk om ziek te zijn, mag je niet te hard fietsen, mag je niet sporten. Hier is allemaal niets mis mee dus kan me niet voorstellen. Ook lees ik erg veel boeken over zwangerschap en heb echt nog nooit ergens gelezen dat je niet in bad of naar de sauna mag!! Ik ben dan ook gewoon naar de sauna geweest na mijn vk te hebben geraadpleegd. Een lichte stijging van je temperatuur is echt niet gevaarlijk voor je kindje! Hele hoge koorts is een ander verhaal maar dan ben je gewoon ziek.
 
Terug
Bovenaan