Vraag mbt voedingschema/volgorde

<p>Hoi!</p><p>Ik heb een vraag mbt het schema van mijn dochter. Ze is 9 maand, 6,5 maand gecorrigeerd. Sinds 2,5 maand krijgt ze hapjes en ook brood sinds een week.</p><p>Nu wil ik kijken of er een fles af kan maar ik heb het idee dat ze nog niet genoeg eet. </p><p>7:30 fles 210</p><p>9 fruit</p><p>12 fles 180 daarna half broodje zonder korst</p><p>16 fles 180</p><p>17:30 groente</p><p>19:30 fles 210</p><p> </p><p>De fruit en groente porties zijn nog klein. Maar heb het idee dat ze nog zo vol zit van de flessen.</p><p>Zou ik het brood voor de fles kunnen geven zodat ze iets meer brood krijg en misschien minder fles wil?</p><p>Ideeën?</p>

Hoi hoi,
Hopelijk heb je wat aan mijn voedingsschema. Ik zie dat je nog best veel flesjes geeft. Die kan je langzamerhand vervangen met vaste voeding, wat ze uiteindelijk ook moeten eten. Zie hieronder de voedingsschema van Zeyd:

09:00=120 ml fijne granen pap
10:30=fruit
11:00=ochtenddutje 
13:30=bijna 1 brood met beleg en wat biogarde
16:00=120 ml melk en middagdutje
18:00=avondeten groente
20:00=210 ml fijne granen pap en slapen

Tussendoor geef ik natuurlijk wat water of thee. 

Hoi,
Ik zou de flessen van 210 verlagen naar 180.
210 wordt ook niet geadviseerd en het 7e schepje hebben ze echt niet nodig.

Hier ons schema, onze dochter is 10 maanden:
6:30 papfles 180
10 fruit zeker 2 stuks
12:00 boterhammen 2 stuks met beleg
Normaal hadden we 1,5 uur later een fles maar deze wil ze ineens niet meer. Geven haar nu 1,5 uur later yoghurt wat ze op kan.
Na haar dutje iets van een cracotte.
17:00 warme hap maar zeker wel 230 gram met vis/vlees, aardappel etc.
19:00 papfles 180
Ze drinkt ook nog heel veel water tussendoor.
Je kunt inderdaad eerst het brood geven en dan even aanzien hoeveel ze daar van eet. Dan de rest aanvullen met fles.

Toen wij de overstap maakte van 4 naar 3 flessen verviel eigenlijk eerst de fles van 15:00 uur.
Wel pas toen ze echt 200 gram warme hap at. Die gaven wij eerst rond 15/16 uur en is nu verschoven omdat ze natuurlijk ouder wordt.
Ik weet niet of ze al yoghurt mag?
Dit is ook ter vervanging van een fles.
Je zou dus dit kunnen proberen:
Fles 180
Fruit
Boterham met beleg (gaan ze ook voller van zitten)
Uurtje later fles 180
Na haar dutje yoghurt en eventueel broodkorst of cracotte(als ze dat mag)
Groente hap
Fles 180

Je kunt ook van je eerste en laatste een papfles maken.
Ik ken jullie dochter natuurlijk niet maar je zult vast goed naar haar eigen behoefte kijken of dit zo werkt en genoeg is voor haar. Mocht ze in de nacht wakker worden voor een voeding dan weet je dat het overdag te weinig is voor haar.

Succes :)

Bedankt! Ik heb gister gelijk de flessen verlaagd. Om 7 en om 19:30 krijgt ze nu 180 en afhankelijk van de hoeveelheid eten die ze heeft gehad pap erbij in.
de fles na hef broodje was drama. Met pijn en moeit

Met pijn en moeite ging er nog 120 ml in. Om 16 fles aangeboden van 90 maar die wou ze absoluut niet. 
Om 18 warm hapje ging er super goed in en heb klein beetje yoghurt gegeven voor de smaak. 
Om 19:30 papfles en ze heeft in ieder geval doorgeslapen ?

Toen wij begonnen met brood geven, mochten we de fles van 15.00 uur er ook afhalen. Mijn zoontje was daar ook echtvaan toe. Krijgt dan wel iets van n tussendoortje in de vorm van fruit of yoghurt of smoothie.

Het is niet erg dat ze de fles niet wilt na het broodje. Ook dit flesje moet er straks vanaf. Onze dochter is 9,5 maand en zo ziet ons schema eruit:
07.00 wakker en papfles 180cc
09.00-10.00 fruit en daarna slapen
11.00 - 12.00 broodje met water 
13.00 fles 180
13.30 naar bed
15.30 tussendoortje met water
17.30 avondeten + kwark met fruit of bessensep
19.00 naar bed en fles van 180

Terug
Bovenaan