Vraag mbt zwangerschapsverlof

Hallo!

Ik ben het effe kwijt mbt zwangerschapsverlof: als ik 4 weken van te voren stop, maar het kindje komt al na 3 weken, behoud ik dan na de bevalling die ene week + 12 weken?

Alvast bedankt!
 
er is een site van het ministerie van sociale zaken wara het allemal heel duidelijk op staat: http://verlofwijzer.szw.nl/index.cfm

je kan daar ook invullen wanneer je uitgerekend bent en dan zie je wanneer je met verlof mag en weanneer moet en wanneer je dan weer moet en mag gaan werken.
 
Nee volgens mij ben je die ene week dan kwijt, je blijft wel altijd het aantal weken na de bevalling houden maar als je eerder bevalt dat ben je die weken ervoor kwijt.

Beval je dus eerder dan ben je weken kwijt, maar beval je b.v. 2 weken later dan heb je dus 2 weken extra erbij gekregen.

Het is een beetje krom vind ik maar ja wie ben ik.

 
Hallo allemaal,

Ben inmiddels 32 wkn en 3 dagen zwanger en alles gaat nog steeds geweldig. Heb bijna geen klachten ofzo en geniet nog elke dag.

Ik heb alleen het idee dat de kleine minder bewegelijk is als voorheen. Zou dat kunnen komen omdat ze inmiddels met haar hoofdje naar beneden ligt?

Wanneer spreek je van een te hoge bloeddruk? Ik had vandaag nl. een druk van 129/75 en ze zeiden dat dat helemaal prima was.

Mijn collega (ook zwanger, 26 wkn) heeft echter een te hoge bloeddruk, met name een hoge onderdruk van ruim 80. Ik vind het verschil tussen 75 en 80 niet heel groot, maar zij moet halve dagen werken!


 
Je krijgt altijd minimaal je 16 weken, dat is wettelijk verplicht. Ga je over de datum heen (zoals ik) dan heb je 'geluk'. Ik heb 6 weken voor de bevallingsdatum gehad en krijg 10 weken erna, alleen laat mijn bevalling nog wat op zich wachten dus de weken tussen de uitgerekende bevallingsdatum en de daadwerkelijk bevallingsdatum krijg je er gratis bij.

groetjes, Jane 41+1
 
Hi,

Debby en Jane hebben inderdaad gelijk, ik ben een zwangere P&O'er en kan dit bevestigen. Je hebt altijd recht op je 16 weken en als je later bevalt heb je geluk dan krijg je die er extra bij.


Groetjes,
Bons
 
Terug
Bovenaan