vraag n.a.v. even mijn ei kwijt

hallo,

vanaf welke leeftijd moet je hierop letten, mijn dochter is elf weken en ik heb gisteren een bericht geplaatst op het novemberforum hoelang je je kind moet laten huilen. op het cb zeggen ze dat een kindje van deze leeftijd langer dan een kwartier huilt er iets aan de hand is en je dus je kind moet troosten om te laten weten dat je er voor je kindje bent. Het vertrouwen van nu zijn de bouwstenen voor een goede relatie later????
hoe denken jullie hierover

groetjes nancy
 
Hallo,
Ik denk dan wat is een kwartier huilen? Echt aan één stuk door of af en toe een beetje gemopper. Het verschil hoor je echt al heel snel hoor, je weet zo of er echt iets aan de hand is of dat het zomaar wat gemopper is. Want jij bent degene die je kindje het beste kent. En als jij vind dat je je kindje moet gaan troosten moet je dit gewoon doen, je zult zien dat je er zelf ook de ene keer beter tegen kunt als de andere keer, maar probeer zoveel mogelijk op je eigen gevoel af te gaan.
Ik heb mijn kindjes altijd even laten huilen (natuurlijk niet als ze echt aan één stuk door heel hard lagen te huilen) met als resultaat dat ze zich nu ook als ze wakker zijn goed kunnen amuseren in hun bedje en er niet direct eruit gehaald hoeven te worden, maar nogmaals ga op je eigen gevoel af en niet ieder kindje is hetzelfde. Doe waar je jezelf het beste bij voelt, want iedereen heeft toch zijn eigen mening.
Groetjes en heel veel succes.
 
Tja, goede bouwstenen voor de relatie... het is maar net hoe zwaar je het op wilt vatten.
Je kind krijgt er niks van later als je het laat huilen. Als je kind een jaar is, dan wordt het moeilijker, maar ook dan kun je ze best even laten huilen en zeker als je het idee hebt dat ze je uit proberen omdat het zo gezellig is als papa en mama weer komen...
Maar, het is dan wel moeilijk, dat ervaar ik ook. En je bent dan gevoelsmatig bang dat je kind inderdaad er wat aan overhoudt. Maar laten we wel wezen, vroeger was dit standaard het advies, en; hebben wij last van verlatingsangst of andere relatieproblemen met onze ouders?
Heel veel succes!
 
Hi

ik heb mijn zoontje eigenlijk nooit laten huilen, zeker niet toen hij zo klein was, tot hij een half jaar eigenlijk, maar eigenlijk nog steeds niet. Maar je merkt ook aan het huilen wat er is, is het zachtjes huilen, mekkeren omdat ze in slaap willen vallen, tja dan laat ik hem  liggen. maar is het echt huilen, hmmm lekker erbij. Geniet er maar van, want dat jaar is zo voorbij, en dan willen ze niet meer zo geknuffeld worden. Ze zeggen ook dat je ze het eerste half jaar niet kan verwennen.

Groetjes,
Lia
 
Hi

ik heb mijn zoontje eigenlijk nooit laten huilen, zeker niet toen hij zo klein was, tot hij een half jaar eigenlijk, maar eigenlijk nog steeds niet. Maar je merkt ook aan het huilen wat er is, is het zachtjes huilen, mekkeren omdat ze in slaap willen vallen, tja dan laat ik hem  liggen. maar is het echt huilen, hmmm lekker erbij. Geniet er maar van, want dat jaar is zo voorbij, en dan willen ze niet meer zo geknuffeld worden. Ze zeggen ook dat je ze het eerste half jaar niet kan verwennen.

Groetjes,
Lia
 
Hoi,

Mijn zoon is 6.5 maand en ook ik laat hem niet huilen. Ik heb een keer naar een advies van het cb geluisterd dat ik mijn nachtvoeding moest laten vallen. Ik heb toen 2u  met een huilend kind gezeten. Dat was 1keer en nooit meer.
Sindsdien doe ik het precies zoals mijn gevoel dat aangeeft.

Op een gegeven moment herken je de huiltjes wel. Als mijn zoon echt begint te gillen dan is er echt iets aan de hand. Maar soms hoor je hem klagen en dat lijkt op huilen maar dat is het niet. Dan kan ik hem gerust laten klagen.

Gewoon doen wat je gevoel zegt. Je intuitie laat je niet in de steek!
 
Terug
Bovenaan