vraag om jullie raad!?!?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden!
Ik zit op het moment echt even in een moeilijk pakket.En ik hoop dat jullie me hierbij advies kunnen geven.Wat moet ik nou doen????
Op mijn werk heb ik het momenteel helemaal niet naar mijn zin.Ik heb al lange tijd (2 jaar)chronische nekklachten en zal daar waarschijnlijk ook niet meer vanaf komen. Ik werk veel onregelmatige diensten, dan weer dag, avond of nacht. En dit valt me gewoon heel zwaar met die klachten. Gister is er een gesprek geweest met mijn collega's en baas en zij vroegen mij of het niet beter zou zijn dat ik voor me zelf zou kiezen en misschien eens er over na zou moeten denken om een baan met regelmatige tijden te zoeken. Ik voelde me echt vreselijk, het kwam in eerste instantie over bij mij dat ze van me af willen. Dit is niet zo geloof ik maar toch. En mijn baas zei zelfs dat ik er voor moet oppassen dat ik mijn klachten niet ga gebruiken als excuus, dat deed echt pijn. Ze zeggen allemaal al zoveel begrip voor mij te hebben, maar dat ik nu maar eens goed moet gaan nadenken wat ik wil.
Het moeilijke is...mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 4 maanden gestopt met de pil. We willen heel graag een kindje en we hebben net een nieuwe huis gekocht.
Ik vind het zo moeiijk, zijn we nu zo bezig met onze toekomst, maar komt dit weer.
Ik zal straks inderdaad op zoek gaan naar nieuw werk na de verhuizing maar moeten we nou wel verder gaan met onze plannen van het krijgen van een kindje???? Het is nu toch even onzeker. Op zich heb ik wel diploma's maar toch. Ik vind het zo moeilijk en ik wil zo graag samen een kindje.
Misschien maak ik het wel veel erger dan dat het is hoor. Misschien kunnen jullie mij wijze raad geven??
Sorry voor mijn lange klaag verhaal.

Liefs,Famke

Hi famke,

Een vraag is, werk je nu fulltime of parttime?
Zou je na de eventuele geboorte van de baby fulltime of parttime willen blijven werken?

De meeste vrouwen gaan dan parttime werken. Daar ga ik nu dan even van uit.
Is het misschien wat om met je baas te overleggen om nu alvast parttime te gaan werken??? En in plaats van onregelmatige diensten, je alleen in de dagdienst in te delen???

Het is natuurlijk lastig om je op deze manier advies te geven, maar misschien helpt het je.

Liefs, Clau

Hoi Famke,

Uit jouw verhaal maak ik op dat je na de verhuizing zowiezo een nieuwe baan moet zoeken. Is het een idee om daar nu al naar te zoeken? Kijk idd (net als claudia zegt) hoe je het wilde gaan doen als je een kleine zou hebben, en ga kijken of er een baan is die aan die eisen voldoet. ( in jullie nieuwe woonplaats of in die omgeving) Wie weet vind je een droombaan! Ik weet natuurlijk niet wanneer je gaat verhuizen en hoever het bij jullie huidige woonplaats vandaan is. Maar wie weet kun je al ergens anders aan de slag. Zeker als de huidige werktijden je op gaan breken. Het lijkt mij dat je huidige werkgever niet echt meer wil meewerken aan gunstigere werktijden. Je hebt maar 1 lijf, en dat moet nog een aantal jaartjes mee.

Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing! En geef je kinderwens niet te gauw op.

Groetjes, Kat

Ha Famke

Ik zal me even voorstellen. Ik ben "Moppie" wij zijn sinds decemb gestopt met de pil. En sinds januari zit ik ook op dit forum. Ik heb een tijdje niet van me laten horen want er is toch wel het een ander gebeurt wat betreft zwanger worden(helaas dus nog steeds niet)
Tís inderdaad een lastig pakket waar je inzit en natuurlijk moet je goed om jezelf denken. Helemaal  nu jullie zwanger proberen te raken en het is niet te hopen maar het kan even duren!!!
In de eerste instantie zou je zeggen tot je verlof zeg maar(om op de feiten voorop te lopen) full time blijven werken want die 16 weken krijg je dat salaris dan uitgekeerd en dat zou wel heel fijn zijn zeg nou eerlijk je wil toch het onderste uit de kan halen........
Maar als het dus lichamelijk echt niet gaat.... Is er geen optie om bij dezelfde  baas een andere functie te krijgen!!???
Er zijn namelijk weinig werkgevers die blij zijn met een zwangere sollicitant!!!!!!!! Dus bij  je baan weggaan lijkt mij niet erg voor de hand liggend!!
Nou meid ik hoop dat jullie er samen snel uitkomen en hoop nog meer dat het jullie snel mag gaan lukken!!!!!
Heel veel succes met jullie beslissing, jullie zullen vast de goede keuze maken!!!
Ook veel succes met klussen!!!!
Groetjes en tot gauw??!!!

Moppie  

Ha Famke

Ik zal me even voorstellen. Ik ben "Moppie" wij zijn sinds decemb gestopt met de pil. En sinds januari zit ik ook op dit forum. Ik heb een tijdje niet van me laten horen want er is toch wel het een ander gebeurt wat betreft zwanger worden(helaas dus nog steeds niet)
Tís inderdaad een lastig pakket waar je inzit en natuurlijk moet je goed om jezelf denken. Helemaal  nu jullie zwanger proberen te raken en het is niet te hopen maar het kan even duren!!!
In de eerste instantie zou je zeggen tot je verlof zeg maar(om op de feiten voorop te lopen) full time blijven werken want die 16 weken krijg je dat salaris dan uitgekeerd en dat zou wel heel fijn zijn zeg nou eerlijk je wil toch het onderste uit de kan halen........
Maar als het dus lichamelijk echt niet gaat.... Is er geen optie om bij dezelfde  baas een andere functie te krijgen!!???
Er zijn namelijk weinig werkgevers die blij zijn met een zwangere sollicitant!!!!!!!! Dus bij  je baan weggaan lijkt mij niet erg voor de hand liggend!!
Nou meid ik hoop dat jullie er samen snel uitkomen en hoop nog meer dat het jullie snel mag gaan lukken!!!!!
Heel veel succes met jullie beslissing, jullie zullen vast de goede keuze maken!!!

Moppie  

Ha Famke

Moppie  

Ha Famke

Moppie  

Oeps sorry hoor maar ik kwam niet terug bij jouw bericht en bleef op PLAATS BERICHT drukken met dit als gevolg!!!!!

Moppie

Terug
Bovenaan