vraag over antibiotica

Hey,

Zoals ik in een eerder topic schreef heeft Isabelle blaasontsteking en daarvoor een antibioticakuur. Ze is zondag gestart en heeft toen de volle docering gekregen (3 keer per dag) en het is nu woensdagavond. Ik hoor van iedereen dat zo'n kuur snel aanslaat en ze snel weer opgeknapt zijn. Maar voor mijn gevoel is dat dus niet het geval. Ze is hangerig, snel geirriteerd, huilt opeens veel, klaagt over buikpijn en wil veel kroelen en eet echt bijna niks. Dit is niet de hele dag zo. Ze heeft ook oplevingen, dat ze opeens heel actief is en vrolijk, dan denk ik dat ze opknapt. Wat denken jullie? Is dit normaal of moet ik morgen al terug naar de ha? De kuur is nog niet op.

Groetjes Babybelle

hoi hoi

ik had ook nog op je vorige topic gereageert
maar heeft het niet geplaats .

als je eht NIEt vertrouwd gewoon contact opnemen met de huisarts
en eventueel urine wegbrengen zodat ze daaruit kunnen halen of het vermindert is of niet.
vaak moeten ze idd na een paar dagen vaak al wat opknappen maar dit verschilt per kind
misschien heeft ze er ook een griepje onder de leden bij??

maar neem contact op als je het niet vertrouwd

groetjes en beterschap van moekje

Nou ik zeg: gewoon morgenochtend bellen en haar goed in de gaten houden.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat deze antibiotica voor haar niet helpt.

groetjes Maris

geef je hem echt strak om de 8 uur? Sommigen zeggen dat het niet nodig is maar volgens mijn ha werkt hij minder snel als je bv de nacht langer maakt omdat je je kindje niet wakker wil maken. De tijd ertussen is dan te lang waardoor de infectie weer oplaait. Wij gaven de kuur precies om de 8 uur en toen hielp het snel.

Gr.Img

hoi hoi,
ik zou gewoon je huisarts bellen en hem/haar voorleggen dat je niet het idee hebt dat het helpt. Niet alle antibiotica werkt voor alle ontstekingen als je begrijpt wat ik bedoel. Sommige infecties reageren beter op een andere soort antibioticum dus misschien is dit gewoon niet het juiste medicijn voor haar nu.

succes ermee en laat je het even weten hier,
Tamar

Hoi hoi,

Ik zou ook gewoon teruggaan naar de huisarts.
Ik kan uit eigen ervaring spreken dat ik destijds bij Sven zijn zwangerschap 12 weken heb rondgelopen met een blaasontsteking. Ongeveer 3 kuren gehad maar sloegen maar niet aan. Uiteindelijk hebben ze mijn urine toen op kweek gezet en ik bleek draagster te zijn van de streptokokken B bacterie. Op zich niets ergs maar die kunnen een blaasontsteking dus wel heftiger maken en die zijn restistent voor menig antibiotica.
Ik zou dus teruggaan en vragen of ze Isabelles urine op kweek zetten.

Groetjes en succes,
Maike

Terug
Bovenaan