vraag over bevalling


Hallo allemaal

Ik heb een vraag en ik weet dat het voor iedereen anders is, maar ik stel hem toch.
Ik ben nu 38 weken zwanger van mijn eerste kindje, en het worden voor mijn vriend en mij dus spannende weken.
Je bent natuurlijk je hele zwangerschap wel bezig met de bevalling en je leest en hoort er natuurlijk veel over.
wat ik me eigenlijk afvroeg is, verliest iedereen een bloed en slijnprop?
Ik moet zeggen, ik heb nergens last van, en toch wel veel mensen die ik ken die tegen die tijd zijn uitgeteld hebben er al last van gehad.
Ook heeft iedereen het over buikkrampen maar ik heb voor een paar weken geleden alleen indalingskrampen gehad ( volgens de vk dan) maar verder heb ik qua buikpijnen nergens last van, ook geen harde buiken, ja vandaag voor het eerst 1 maar niet pijnlijk dus.
Is dit allemaal een teken dat het nog even kan duren bij mij  qua bevalling?
of maakt het geen verschil en hoef je niet perse wat te verliezen of pijn te hebben?

komt misschien dom over maar ik weet het echt niet meer, en daarom stel ik hem op het forum..

hoop dat jullie een antwoord voor me hebben!

Liefs Sarah
 
Hai Sarah, ik ben vorig jaar oktober bevallen van een zoontje. Ook ik vroeg me geruime tijd af of ik überhaupt op tijd zou bevallen omdat ik geen enkel "voorteken" kon ontdekken. Bij mij waren met 35 weken weeën op gang gekomen, dat dreigde toen door te zetten. Toch stopten de weeën na een paar uur weer. Tot 37,5 week had ik steeds weeën, iedere avond. Daarna helemaal niets meer. Geen bloedprop, geen slijmprop, geen harde buiken, helemaal niets. Ik ging er dus vanuit dat ik ingeleid zou moeten worden in de 42ste week. Dinsdags zat ik bij de VK en zei dat er geen enkel teken was dat de bevalling zou beginnen. Ze zei dat het zomaar uit het niets kon beginnen, bij wijze van spreke die dag al. Donderdag was ik uitgerekend. 's Ochtends ging ik even lekker winkelen om wat spullen voor mezelf voor na de bevalling te kopen. In een winkel vroeg iemand me naar de uitgerekende datum en toen ik zei "vandaag", riep zij "als je vliezen hier maar niet breken"   en ik maar denken niets aan de hand. Ik verloor de hele dag wel wat vocht (achteraf vuchtwater). Mijn moeder vond het 's middags om een uur of 4 verstandig dat ik dat even zou laten checken door de VK. En jawel hoor, vruchtwater. Maar nog geen wee. En om 17:30 barstte het los. Na een vlotte bevalling is toen om 22:56 mijn zoontje Pepijn geboren. Zo zie je maar, zelfs 's middags dacht ik nog dat ik niet zou bevallen en 's avonds was hij er al! Ik wil je heel veel succes wensen met je bevalling, zet 'm op en probeer echt zoveel mogelijk rust te nemen nu het nog kan. Geniet voor straks vooral van de kraamweek, probeer het rustig te houden met je kindje en neem ook voldoende rust als de kraamhulp er is! Heel veel succes, liefs Cato
 
Hoi Sarah,

Bij elke vrouw verloopt een zwangerschap anders en dus ook het begin van de bevalling en de bevalling op zich dus ook. Ik ben 2 jaar geleden bevallen van mijn dochter Isabelle en ik heb nooit last gehad van de slijmprop, voorweeen of allerlei andere zaken die je vaak hoort. Ook het bloedverlies was er bij mij niet. Uiteindelijk is Isabelle in het ziekenhuis met een vacuumpomp gehaald. Ik kan je alleen zeggen, dat je niet teveel af moet gaan op wat je hoort omdat je altijd zal zien dat het bij jou anders kan gaan als wat ze in al die verhalen vertellen. Ga er maar van uit dat je lichaam je wel laat weten als het zover is( en geloof mij maar dat doet je lichaam!!). Neem tot die tijd maar lekker je rust en geniet nog maar even van het getrappel in je buik. De tijd gaat echt veel te snel!!

Het is trouwens niet je lichaam die de bevalling in gang zet maar de baby, die maakt op een gegeven moment een hormoon aan waardoor de baarmoeder gaat samentrekken(en dat zijn dan de weeen).

Ik wens je heel veel succes, geniet van elk moment(hoe pijnlijk soms ook) en laat je maar lekker verwennen!!

Groetjes Odette
 
Hoi Sarah,

Ik ben nu 37 wk en 4 dagen en heb precies hetzelfde. Iedereen in mijn gymgroep heeft het over harde buiken enz. en ik heb helemaal niets. Toen ik vorige week bij de verloskundige was heb ik dezelfde vraag gesteld en ze zei dat bij een eerste zwangerschap er meestal geen voortekenen zijn en het zomaar begint.
Daar hoop ik dan maar op, want ook ik heb het idee dat het dus nog lang niet gaat gebeuren.
Veel succes de laatste weken!!!

Groetjes
 
Hai,

Iedere bevalling is inderdaad anders (ik heb er ondertussen drie achter de rug). De een begon met gebroken vliezen (verloor alleen bij niezen, opstaan een klein beetje vocht, voelde als urine), de andere begon met veel voorweeën (al een keer verloskundige voor niets gebeld) voorweeën komen vaker voor bij tweede en derde bevallingen. Bij mijn derde begon het met wat harde buiken en de slijmprop. Er is dus echt geen zinnig woord over te zeggen. Bij de een is het de slijmprop, bij de ander de vliezen en bij weer een ander begint het gewoon met weeën of zelfs een weeënstorm.....

Succes met je bevalling!
Groetjes Nynke
 
Bij mij was er helemaal geen bloed en of een slijmprop. Ik ben helemaal niks verloren, behalve kleine beetjes vruchtwater.
Mijn bevallindg begon achteraf gezien met regelmatige harde buiken, deze deden niet zeer. Toen ik op bed lag, merkte ik dat ik vocht verloor, ben het gaan opvangen en bleek dus vruchtwater te zijn. Een uur later begonnen de weeen.
Dus ik heb geen slijmprop gezien, en heb ook geen bloed verloren.
Ik hoor hier op de forum meer over het verliezen van een slijmprop, ik heb dit echter nooit gezien.

Succes, Ris
 
Ook ik had geen voortekens, behalve een p[aar weken voor de bevalling een soort menstruatiekrampen. Volgens mij was dat het indalen. 's middags voor de bevalling zijn we nog in een park wezen picknicken en waren we rond 20.00 uur thuis. om 24.00 uur braken de vliezen en om 8.00 uur is Ynze geboren na bijna 39 weken. Een slijnprop heb ik nooit gezien en voorweeen of iets dergelijks heb ik ook niet gehad.

Eerlijk gezegd vind ik dit wel een ideale bevalling, zonder al te veel gedoe vooraf. Maar dat heb je natuurlijk niet voor het kiezen.

Succes voor straks als jij gaat bevallen!

groejtes
greet
 
Terug
Bovenaan