Vraag over beweging baby

<p>Dat Ik ben 29 weken zwanger alleen de baby beweegt nauwelijks in de buik wel al van de week 2 keer aan de ctg gelegen en alles is steeds goed, hebben meer mensen dit en waar kan het aan liggen ? de placenta ligt achter </p>
 
Hoi, 
Zolang je je kindje wel elke dag voelt bewegen is er geen reden tot zorgen. Bij mijn dochter lag de placenta ook achter en ik voelde haar ook weinig bewegen. Soms twijfelde ik ook en voelde ik haar daarna toch weer. 
Mijn zoon daarintegen heb ik continu gevoeld. die was niet stil te krijgen. Ik denk ook als ik de zwangerschappen andersom had gehad, ik denk ik ook om de paar dagen aan de ctg had gelegen. 
Het kan dus zijn dat je gewoon een heel rustig kindje hebt, mits je het kindje wel elke dag voelt bewegen. Heb je dat niet, dan zal ik wel contact opnemen met je verloskundige.
 
Oeh, dat lijkt me vervelend! Je hebt natuurlijk rustige en drukke babies, en ze zijn sowieso ook niet de hele tijd wakker in je buik. Ze slapen ook veel. 
Maar bij twijfel zou ik altijd de verloskundige bellen, liever 1x teveel dan te weinig. Zij kunnen vaak al een groot deel van je zorgen wegnemen! 
Ik moest volgens mij als ik haar weinig voelde op mijn linkerzij gaan liggen en dan moest ik haar binnen het uur een x aantal keer voelen bewegen. En probeer anders eens bij te houden hoeveel en wanneer je haar ongeveer voelt op een dag, ik geloof dat er op een gegeven moment wel een soort ritme in zit. En zo kan je gaan herkennen wat normaal is voor jouw baby en wanneer ze dus ineens echt een stuk rustiger is. Wellicht heeft je VK daar verder nog goede tips voor :) 
 
Dankjewel voor de reacties , ik voel hem voornamelijk in de ochtend en dan nog in de middag, Savonds en Snachts helemaal niet , ik ga straks nog even op mijn zij liggen kijken of ik wat voel ald dat niet xo is bel ik gelijk de verloskundige 
 
Terug
Bovenaan