Vraag over borstvoeding

Mijn kleine is nu 3 wken oud sinds gisteren lijkt ie alleen meer te willen eten.
Geef hem nu zlefs langer dan een uur de borst en dan nog heeft ie niet genoeg.
OOk heeft ie sinds gisteren geen poepluier gehad.

zal het zijn dat ik niet genoeg melk heb ?

Hoi hoi,

Het kan zijn dat je kindje behoefte heeft aan meer melk. Dan komt ie een periode wat vaker zodat jij meer melk gaat aanmaken. Bij mij werkte het heel goed om hem wat vaker korte periodes aan te leggen. Bijvoorbeeld om het uur een kwartiertje. Dan vraag je je borsten meer melk te produceren per keer en  neemt ie binnen een paar dagen weer genoegen met de vaste tijden voeding.

Je moet oppassen met je kindje heel lang aan je borst te laten. Dit is niet goed voor je tepels en kan je tepelkloven opleveren.

Als je twijfelt of ie wel genoeg binnekrijgt kan je altijd even gaan wegen bij het inloop uurtje op het consultatie bureau. Daar kan je ook al je vragen stellen.

Een luier moet bij goede borstvoeding altijd een flinke plas bevatten en 1 a 2 x per dag een poep.

Succes en twijfel niet teveel aan jezelf.

Groetjes Liff

Bij borstvoeding kunnen de poepluiers wel dagen duren....
Kijk eens op het borstvoedingsforum, daar zitten zoveel experts!
Ik denk dat je kindje misschien wel regeldagen heeft. Succes!

Hoi,

Het is heel normaal om rond 3 weken een regeldag te hebben. Dan zorgt je kindje ervoor dat de productie van je melk wordt gestimuleerd. Ik heb zelf meer dan 6 maanden borstvoeding gegeven, op www.borstvoedingsforum.nl vind je veel antwoorden en daar zitten ook lactatiekundigen klaar om je vragen te beantwoorden!

Ik heb er in ieder geval veel aangehad om vragen op dat forum te plaatsen.

Succes en volgens mij doe je het hardstikke goed!

Hoi,
Klinkt inderdaad als regelen.
Ik zou inderdaad je baby niet een uur lang aan de borst laten drinken. Daar kan je tepelkloven van krijgen.
En gewoon wat vaker en korter de borst bieden.
Borstgevoede kinderen hoeven niet elke dag te poepen.
Belangrijk is of je baby voldoende plasluiers heeft.

quote: Irene reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-02-2009 11:02:57'));

Hoi,
Klinkt inderdaad als regelen.
Ik zou inderdaad je baby niet een uur lang aan de borst laten drinken. Daar kan je tepelkloven van krijgen.
En gewoon wat vaker en korter de borst bieden.
Borstgevoede kinderen hoeven niet elke dag te poepen.
Belangrijk is of je baby voldoende plasluiers heeft.

Ik denk ook aan regelen. Op zich kan een kind je tepel de hele dag in de mond hebben zonder dat je kloven krijgt, zolang hij maar goed aanligt, maar handig is anders natuurlijk.

D.m.v. borstcompressie kun je er voor zorgen dat je kindje snel vette verzadigende melk krijgt. Verder: HEEL GOED op het aanleggen letten. Na een paar weken gaan kinderen soms slordiger drinken, waardoor ze de borst minder goed leeg krijgen en zich steeds weer melden en uren blijven hangen.

Terug
Bovenaan