vraag over bv en of slapen baby 5 maand

<p>Hallo!</p><p>Mijn dochter is zaterdag precies 5 maanden. Ik ben nu zo’n 6 weken bezig geweest met overdag de bv af te bouwen. Ze krijgt enkel in de ochtend, avond en nacht nog bv. Ik merk dat ze nu sinds 2 a 3 weken wel vaker in de nacht komt voor een voeding. Voorheen kon ze soms de hele nacht doortrekken en nu was het vannacht bijv. zo dat ze om 2 uur en om 5 uur kwam. Gisteravond kreeg ze rond 9.00 uur nog 100cc afgekolfde melk erbij na een bv sessie. Toen ging ze slapen. </p><p>Ik heb laatst al een topic geopend over het wel of niet wakker maken voor nog een avondvoeding, dat heb ik nog steeds niet geprobeerd omdat het mij zo zielig lijkt, hihi ?</p><p>Maar mn vraag is nu: kan het zijn dat mn productie echt is afgenomen en dat ze daarom meer wil drinken in de nacht? Of zit ze in zo’n periode waarin haar slaapcuclus verandert? Of beiden? Vanavond ga ik iig echt nu wel proberen haar wakker te maken voor een late avondvoeding. </p><p>Misschien weten jullie het ook niet precies maar dacht vraag het gewoon :)</p><p>alvast bedankt en een fijne dag! </p>

Mijn kleine is nu bijna 6 maand. Maar zij slaapt, nog op volledige bv trouwens, ook al sinds drie weken ineens niet meer door. Dus kan misschien ook zijn dat het aan de leeftijd ligt?
Eerlijk gezegt weet ik het ook niet echt. Maar omdat ze ongv. dezelfde leeftijd zijn..

Vooral even kijken of het zo blijft, en of ze idd wel voldaan lijkt. Anders nog wat afgekolfde bv bijgeven?
Zelf lukte het me niet om alleen avond en ochtend over te houden. Ik merkte heel snel dat ze niet genoeg had. Bij mij was dat na 9 maanden. 

Ik neem aan dat je afbouwt en dan vervangt door kV? 
Dan zou mamahonger goed kunnen, ze mist toch een paar keer nu een intiem momentje ;)! Drinkt ze wel goed de kV? Wij merken bijv dat zl op het kdv zijn gekolfde flesjes niet goed drinkt (althans minder dan we denken dat ie bij mij zou drinken? Maar is gissen) en dat ‘s avonds “live” aan de borst inhaalt. Dus misschien wil ze wel veel liever de BV en haalt ze daarmee gemiste milliliters in?
daarnij daalt productie pijlsnel.. zeker onder de 9mnd, want dan pas is je productie überhaupt redelijk stabiel, dus dat kan inderdaad ook nog. 

Ik vervang het idd met kv. Ze drinkt de kv nu heel goed de laatste weken. De flesjes gaan vaak goed op. Nu net wilde ze ook liever het flesje dan de borst. 

Terug
Bovenaan