Vraag over de laatste voeding!

Tjee, wat een luxe allemaal zeg met het doorslapen. Mijn zoontje is nu bijna 6 weken. Hij krijgt flesvoeding, friso comfort of normaal.  Overdag heeft hij om de 4 uur honger, maar 's nachts om de 2,5 a 3 uur!   Ik probeer echt dat dag en nachtritme erin te krijgen en daar had ik een vraag over. Ik hoor veel van jullie over de laatse voeding op een vast tijdstip, bijv. om 23:00 uur. Maar dat is toch elke dag verschillend? Mijn zoontje krijgt de ene avond om 20:30 uur de laatste voeding, de andere keer om 22:00 uur etc?
Hoe doen jullie dat??

Hallo Krullie !

Wij hebben net als bij Stijn nu ook bij Thomas een vaste regelmaat ingebouwd door hem eerst om de  3 uur en  toen hij groter werd  om de 4 uur voeding aan te bieden.
'S  nachts hebben wij hem nooit wakker gemaakt en mocht hij zelf bepalen wanneer hij eten kreeg.

Zijn schema was eerst: 7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00 en een nachtvoeding op zijn tijd.

Nu is zijn schema: 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 uur - 23.00 uur

Hij wordt overdag  zelf wakker en voor de voeding van 23.00 uur maken wij hem wakker.
Soms komt hij wel eens een kwartiertje eerder of later, maar dat is uiteraard geen probleem.
Hij  krijgt maximaal een half uur eerder of later dan de aangegeven tijden zijn eten en het werkt perfect.

Hij is nu 10 weken oud en hij slaapt sinds hij 7 weken oud was 's nachts door.

Jolanda

Hallo Jolanda,

Bedankt voor je reactie! Ik heb hier nog een vraagje over. Stel dat hij om 5:30 uur nog een voeding krijgt. Geef je hem dan om 7:00 uur weer een voeding?

Nee, ik heb bij Stijn van onze kraamverzorgster "geleerd" dat wanneer hij na 5 uur kwam ik hem geen voeding om 7 uur moest geven.

Je geeft dan de volgende voeding gewoon 4 uur later dus dat zou dan 9.30 uur zijn in het geval van 5.30 uur.
Als hij echter nog gewoon slaapt om 9.30 uur, gewoon lekker laten liggen en hem pas eten geven wanneer hij zelf wakker wordt.
Is hij wel wakker om 9.30 uur gewoon lekker eten geven en dan krijgt hij de volgende weer 4 uur later.

Je zult echt merken dat hij de ene keer  een kwartiertje / half uurtje later en de andere keer weer een kwartiertje / half uurtje  eerder is dan hij eigenlijk zou moeten zijn, maar op de een of andere manier komt hij vanzelf weer in het ritme dat hij eigenlijk zou moeten volgen.

Jolanda

Terug
Bovenaan