vraag over de mate van bewegelijkheid

A

Anoniem

Guest
hi meiden,

Ik dacht dat je de eerste weken alleen maar plopjes voelde maar de plopjes zijn al snel veranderd in het bewegen van links naar rechts, schoppen, salto's etc. Met name als ik s'avonds wil gaan slapen dan is het net of mijn maag zich omdraait hihi(dus dat in slaap vallen duurt wat langer). Overdag dan voelt het als kriebelen maar als  ik stil lig dan voelt je  veel meer.
Mijn man kon de baby al voelen met 16,5 week en ik zelf bij 15,5 week, erg vroeg dus voor een eerste zwangerschap.

Wel heel bijzonder dat ik het nu al zo goed kan voelen, dat belooft wat...

Zijn er al meer meiden die al zo goed de baby zo vroeg konden voelen??? En zegt dit iets over het kind als het straks geboren is dus dat het ook een druk kind gaat worden?

gr
Marielle
17w6d

Heey Marielle,

Ik ben nu 18 weken zwanger, en voel de baby ook al bijna 3 weken. Wat een apart gevoel he!!! elke keer vind ik het gevoel weer vreemd en loop ik me toch te grijnzen!!  Helaas kan mijn vriend het nog niet voelen, Hij is elke keer net te laat, want als ik het voel, is het ook zo weer weg!! Heb jij dat ook wel dan? Of voel je het altijd wel lang? Ik voel het ook nog niet allemaal zo duidelijk hoor, maar wel echt dat gekriebel en dat ploppende gevoel van links naar rechts. Maar voel jij het wel elke dag?? Ik voel het soms ook wel 1 of 2 dagen helemaal niet. Wel jammer!! Maar goed geniet maar lekker ervan, en een hele fijne zwangerschap gewenst.

Groetjes Nathalie
18w

Hoi!
Ik kon met 16 weken ook de baby voelen. Net of er een visje in mijn buik zwom. Het duurde toen nog wel 10 weken voordat mijn man ook de baby kon voelen. Nu ben ik 36 weken en nu hoeven we alleen maar na mijn immense buik te kijken die op en neer gaat als de baby weer eens besluit dat het kermis is. Die eerste bewegingn zijn heel leuk. In het derde trimester kunnen ze pijnlijk worden als er ineens een schop tussen je ribben komt of dat de baby besluit op een zenuw af te reageren. Hoe hyper je ook denkt dat de baby is, dat betekent niet dat strakjes de baby als ie eruit is ook zo druk zal zijn. Bewegingen in de baarmoeder is een goed teken en later in de zwangerschap moet je dat goed in de gaten houden. Als je voelt dat de baby straks minder beweegt dan je gewent bent moet je iets zoets eten of drinken, op je linker zijde gaan liggen en voelen hoeveel bewegingkjes je voelt. Bij de laatste loodjes moeten dat ongeveer 10 bewegingen in een uur zijn. Kom je daar niet aan dan moet je even contact op nemen met de verloskundige en die zal dan beslissen wat je moet doen.
Geniet ervan, Vosje

Terug
Bovenaan