vraag over de speen op de fles

hoi

een vraag,

mijn   kleiene ventje drinkt heel goed uit de fles, de laatste tijd dronk hijb steeds erg langzaam en weinig terwijl hij wel continu zuigt, ik kwam er vandaag achter dat hij het speentje helemaal plat maakt in zijn mond waardoor er dus geen doorgang is voor de melk, als k hem uit zijn mond haal hoor je bubbels en zie je het speentje weer bol worden. nu moet ik dus wel 10x per fles dat ding uit zijn mond halen, na een minuut of tien neemt hij hem niet meer in zijn mond omdat hij dan moe is van het harde zuigen door een dichte speen, en heeft dus weer zijn fle sniet leeg.

hij heeft spenen van difrax met op het tuutje streepjes,

herkend iemand dit, wat kun je eraan doen, mischien andere speen erop maar welke, ik heb flessen van difrax.

oja, mijn mannetje kan heel hard zuigen, weet niet of dit ook uit maakt.

Hoi,
dat is bij ons een teken om de speen weer te vervangen. Die wordt na een tijdje zo dun dat hij ook makkelijk dicht te knijpen is in Quinns mond. Met een nieuwe speen heeft hij dat helemaal niet, want die is weer stugger en steviger.
Groetjes Veerle

dat zou wel kunnen ja, we hebben het speentje nog nooit vervangen, hij krijgt nu een week of zes flesvoeding, ivb met spruw hebben we toen 10 speentjes gekocht iedere voeding een schone speen op de fles, en maar 1x hoeven uit te koken, ze zijn dus niet intensief gebruikt maar aarschijnlijk dus wel op,

heb even gevoeld en de ene voelt inderdaad en stuk slapper aan dan de andere

Misschien klinkt dit heel erg dom, hoor, maar bij ons betekent het dat we de fles te stevig hebben aangedraaid. Gebeurt hier ook regelmatig. Even fles uit de mond, speen losdraaien en minder stevig vastdraaien. Probleem helemaal opgelost!
(en kost niets, ha, ha)

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

hoi
dit heb ik ook gehad maar als ik het goed begrijp zuigt hij de speen vacuum
bij de difrax flessen met scheve hals zit er in de bodem een ventiel met een gaatje er in die kan af en toe dicht slippen en daar kun je met een coctail prikker ff door heen prikken om hem weer open te maken
en als het goed is zuigt die dan niet meer vacuum
dit heb ik wel gehad en bij mij was het toen over

groetjes jolanda
mama van tim en daan

ik gebruik aventflessen en heb daarmee geen last,maar als ik eens een gewone fles gebruik zuigt boas die ook vacuum.zoals al gezegt werd moet je opletten dat je de ring van de fles niet te stevig aandraait.
groetjes kari

Terug
Bovenaan