Vraag over echo: wel/geen eisprong

Hi, ik lees al een tijdje mee maar nu toch maar aangemeld (het duurt inmiddels al een tijd dat we bezig zijn). Ik ben een beetje onzeker over mijn cyclus deze maand dus even een vraag, daarvoor kort de situatie:

Dit is mijn 4e ronde met Letrozol. 1e ronde met 2.5mg een late eisprong (dag 22), 2e ronde 2.5mg geen eisprong, 3e ronde 5mg eisprong dag 17.
Nu dus 4e ronde Letrozol 5mg, ik zit op cyclus dag 20 en nog steeds een lage temperatuur (kliniek vindt dit niet veel zeggen) en negatieve ovulatietesten (vanaf dag 11 getest 1x per dag), heb ook nog geen vruchtbaar slijm gezien.

Ik mocht vandaag voor een echo om te kijken of er misschien nog een follikel gaat springen maar werd er niet veel wijzer van. Links kon ze niet goed zien of het een lege cyste was (van mogelijk een eisprong) of dat er nog een schotje zat met een follikel. Rechts 1 follikel van 13mm. Baarmoederslijmvlies was 3.3mm.

Ik heb echt het idee dat ik nog geen eisprong heb gehad (gezien ovulatietesten, lage temp, dun BMS en geen vruchtbaar slijm). Zij denken dat ik mogelijk mijn eisprong gemist heb. Toch voor de zekerheid nog een dag of 4 ovulatietesten doen zeggen ze, dan is het afwachten tot cyclus dag 35 of ik ongesteld wordt of niet, dan testen en als het negatief is dan menstruatie opwekken en nieuw plan bespreken.

Heeft iemand dit wel eens gehad? Zou het kunnen dat mijn eisprong nog komt? Heb er weinig vertrouwen in deze cyclus en het wachten duurt allemaal weer zo lang. Dag 35 duurt nog 2 weken, dan nog menstruatie opwekken, dan weer eisprong, dan zijn we zo weer 6 weken verder :-(.

Dank alvast!
 
Wat een onzekerheid hè! Hier ook aan de letrozol gezeten.. eerste ronde op 2,5mg werd mij na de echo op vrijdag gezegd dat hij uiterlijk maandag zeker gesprongen zou zijn.. werd achteraf gezien pas donderdag en daardoor toch de kans gemist. Ronde 2 zonder echo’s. Zelf aan de slag gegaan met ovulatietesten. Ik geloof ergens rond dag 18 Pos ovulatietest, maar uiteindelijk pas rond cd35 gesprongen! Weer kans gemist en toen dus cyclus van 50 dagen.. Ophoging met 5mg ging het traag, maar wel 3 tegelijk. Gelukkig 2 niet doorgegroeid en op het laatste moment toch klusverbod opgeheven en nu bijna 27 weken zwanger.. Ik zat hier op het topic “pcos, letrozol” en helaas gaat het bij de meeste niet echt vlekkeloos! Bij mij heeft het uiteindelijk wel tot het gewenste resultaat geleid, maar als het die laatste ronde niet gelukt was had ik nu denk ik aan de Gonal gezeten. Die laatste ronde had ik overstimulatie en zou weer over de 35 dagen heen gegaan zijn. Ik zou dus nog ff doortesten, want kan heel goed zijn dat die eisprong nog ff op zich laat wachten! Succes!
 
@Smus
Dank voor je reactie, ja de onzekerheid is echt verschrikkelijk. Kan het ook met zo weinig mensen delen dus dit forum is denk ik best wel fijn even. Voor jou ook wel een ellende en onzekerheid geweest, wat fijn dat je nu zwanger bent! Ik werd de laatste cyclus niet meer met echo's gemonitord dus weet ook niet of er iets gezeten heeft qua follikels, heb nu aangedrongen op echo voor vandaag.

Vorige keer was trouwens met echo dag 12 mijn slijmvlies ook 3.5mm en dag 15 had ik een positieve ovulatietest. Pff wie weet wordt het nog wel een eisprong deze cyclus maargoed die onzekerheid echt ellendig. Maar het kan dus wel, dank voor je verhaal in elk geval!

Bij de kliniek adviseren ze me nog 3 a 4 dagen doorgaan met ovulatietesten, dat zou dus tot dag 24 zijn. Maar weet dat niet of dat genoeg is, maar als ik tot dag 35 doorga kost het me een fortuin met die clearblue testen. Vind het wel erg lastig allemaal. Ik denk als deze ronde de letrozol niet blijkt te werken we ook maar iets anders moeten zoeken want elke keer werkt het 1 cyclus en daarna weer niet lijkt het. 


 
Die clearblue testen kosten inderdaad een vermogen! Ik gebruikte die van sensitest en alleen een clearblue als ik dacht dat het zover was (kreeg ik ook als tip en bespaard je een hoop geld). Het is ook lastig om zo lang door te gaan, want je weet inderdaad niet wat er gaat gebeuren. Na een tijdje herkende ik wel wat vruchtbare symptomen zoals de afscheiding en mijn borsten deden pijn als ik mijn eisprong gehad had. Ik belde in mijn tweede ronde op cd35 met het ziekenhuis, maar zij gaven toen ook aan nog even af te wachten of er toch een menstruatie kwam. Week later toen geweest voor echo en daarop was niks te zien. Na bloedprikken bleek ik toen wel een eisprong gehad te hebben en toen “gelukkig” na een week toch menstruatie zodat ik niet aan de primolut hoefde. Het is allemaal een hoop gedoe en probeer op je lichaam te vertrouwen. Je moet een hoop wachten en het kan je allemaal niet snel genoeg gaan als het dan toch tegen blijkt te zitten.. Bij mij dachten ze eerst zelfs nog aan een te trage schildklier waarvoor ik dus ook medicatie kreeg. Dit moest ik verplicht een tijd slikken, maar ik had al snel het gevoel dat ik dit echt niet nodig had.. Zorgde dus alleen maar voor vertraging, want dat is ook gebleken. Daarna heb ik eerst 3 rondes clomid gedaan, maar daar bleek ik resistent voor te zijn. Je geduld wordt echt heel erg op de proef gesteld, maar in de meeste gevallen komt het gelukkig goed. Zeker als je het niet verwacht (zoals in de rommelige ronde van mij)!
 
Verder geen ervaring met Letrozol oid maar inderdaad zoals hierboven ook gezegd wordt kosten die clear blue testen een fortuin!
Ik ben altijd super tevreden geweest met die van Sensitest en die kan je direct in een bulk kopen ;)
 
@Smus
Nou als ik het zo hoor zou het inderdaad nog kunnen, ik heb ook bij mij nog geen vruchtbaar slijm gezien terwijl ik dat normaal echt wel heb voor de eisprong. Heb nu inderdaad ook de sensitest besteld ik denk dat ik maar door ga met testen en maar eens zien wat er gebeurt. Als je met de sensitest 1x per dag test zie je het dan wel oplopen zegmaar en dat je dan later bijvoorbeeld 2x per dag kan testen als de test oploopt? Eventueel met de clearblue erbij ofzo als de testen donkerder worden.
Jij hebt ook al een lange weg gehad zo te lezen. Meestal kan ik mezelf wel bij elkaar rapen en redelijk positief blijven maar soms is het even te veel bah.

@Tessb
Ik heb ook sensitest besteld om maar eens te proberen en dan tegen de tijd dat die oplopen de clearblue erbij pakken denk ik maar.
 
Terug
Bovenaan