Vraag over eisprong en vruchtbare dagen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Ik geef meteen eerlijk toe: ik ben geen trouwe forummer; ik lees af en toe berichtjes maar reageer zelf nooit (omdat ik me geen 'ervaren tiep' vind) maar nu heb ik dus zelf een vraag. Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Ik ben in juni gestopt met de pil, daarna een maand 'ontpillen'. In juli en augustug ben ik ongesteld geworden,met steeds verschillende cyclusdagen: eerst nog 28 dagen, toen 25 en nu lijkt het of ik weer ongesteld ben geworden na 22/23 dagen!!! GROM!
Ik kan er geen pijl op trekken en heb nu geen flauw idee wanneer m'n eisprong is. (En wanneer ik dus klusdagen heb...)
Op internet heb ik hier en daar wat berekeningen laten doen, maar dan moet je wel weten hoe lang je cyclus is. Ik weet het gewoon even niet meer, wie heeft een idee?
groetjes Patries

hoi patricia,

mijn cyclus zit ook tussen de 25 en de 28 dagen.
het beste is om eerst ovulatietesten te gebruiken,dan kan je een beetje kijken wanneer je vruchtbare momenten zijn.
ongeveer 14 dagen voordat je nod is is ongeveer je eisprong dus je kan ook bijv.op dag 8 van je cyclus beginnen met klussen tot een dag of 14 van je cyclus om de dag,dan heb je ook wel de goede dagen benut,en dan is het ook maar weer eens afwachten.

succes

xxx

hoi!
Ik had het zelfde probleem als jou.
eerst 25 dagen toen 38 en toen weer 40
ik kon er ook geen pijl op trekken.
daarom ben ik deze maand begonnen met ovulatie testen.
zijn helemaal niet duur als je ze via internet bij sensitest besteld.
en ik heb nu eindelijk een duidelijk beeld van mijn vruchtbare dagen.
want vandaag heb ik positief getest!!
Dus lekker aan de klus, haha

Misschien is dit ook wat voor jou.

liefs en suc6

Hoi Patries,

Als je gestopt bent met de pil kan het een jaar duren voor je cyclus weer  is zoals die was voor je de pil slikte. Het hoeft natuurlijk niet zo lang te duren, maar het kan. Je lichaam moet er weer aan wennen om alles zelf te doen, in de tijd dat je de pil slikte is je lichaam immers gestuurd door de hormonen.
Je kunt natuurlijk met ovulatietesten gaan beginnen of met temperaturen. Als je goed temperatuurt, dan zie je wanneer je je eisprong hebt gehad, je ziet hem dan van te voren niet aankomen. Maar dan weet je wel ongeveer wanneer je NOD is. De eisprong vindt gemiddeld plaats tussen de 11 en 14 dagen voor je menstruatie.

Succes met zwanger worden!

Groetjes,
mv Tijs

Hallo!
Hier nog iemand bij wie de cyclus erg onregelmatig is.
Ben in Mei gestopt met de pil. Daarna had ik een cyclus van 20 - 24 en 45! dagen.
Ik heb ook ovulatietesten besteld bij Sensitest.
Heb de gemiddelde cyclus berekent op babybrabbel. Daardoor wist ik ongeveer wanneer ik kon beginnen met testen.  Die cyclus klopte nu! Want een paar dagen geleden had ik een positieve ovulatietest!

Veel succes!

Ken

Terug
Bovenaan