vraag over eisprong

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik heb gelezen dat je op de 14e dag van je cyclus je eisprong kan verwachten. Is het dan niet beter om rond die periode alle dagen te klussen in plaats van om de dag?

Groetjes Monique

Hoi,

Je hebt inderdaad rond de 14e dag je eisprong, of dagelijks klussen echt helpt weet ik niet. Maar ik weet wel dat je eitje zo'n 3 dagen goed blijft, en dat de zaadcelletjes wel een week goed kunnen blijven.
Wij hebben dan ook eigenlijk iets van we doen het gewoon als we zin hebben, eisprong of niet. Dat hebben we met de vorige 2 zwangerschappen ook gedaan, en dat werkte prima. (de 1ste werd een miskraam in de 13e week).

Wij vinden namelijk dat het wel leuk moet blijven. En komt het dan komt, je hebt toch nooit 100% zekerheid.

Groetjes,
Kirsten

Hoi Niekie,

Het is niet zo dat iedereen de 14e dag zijn eisprong krijgt.
Ik zelf heb namelijk mijn eisprong de 18e dag (weet dit doordat ik ovulatietesten heb),
maar een vriendin van mij had haar eisprong altijd rond dag 9.

Ook is het zo, dat men zegt dat als je iedere dag klust dit niet zo goed zaad oplevert dus het is beter om om de dag te klussen (dit heeft mijn huisarts me verteld)

Op babbybrabbel.org als je dan op informatief klikt en dan op ovulatietesten of temperatuurmethode dan staat heel goed beschreven hoe een cyclus is opgebouwd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Veel suc6

Liefs Linneke

Terug
Bovenaan