Vraag over eten

<p>Hoi allemaal, gister een bbq gehad. Hier prikte iemand in rauwe filet en pakte met diezelfde prikker mijn hamburger op mijn bord. Deze heb ik gegeten. Heb het achteraf pas gehoord. Moet ik me nu zorgen maken?</p>

Je hoeft je geen zorgen te maken maar voor de volgende keer wel beter op letten. Als er nog iets van die filet aan de prikker zat is dit waarschijnlijk erg weinig geweest en misschien wel helemaal niks. 

Ik zou me ook geen zorgen maken. Je word vaak bang gemaakt. Maar wel opletten dat je niet alles opeet. Als je het eet dan niet meer dan 2 x in de week. Liefst helemaal niet. En brie mag je ook wel hebben die van de supermarkten alleen waar au lait cru in zit niet. 

Dank jullie wel. Maar het gaat hier om of rauwe varkensfilet of rauwe kipfilet. Dat is dus niet erg? Pfff wat een stress.

Volgens mij heb je wat grotere kans dan normaal om zelf er ziek van te worden omdat je weerstand wat slechter is. Als je vervolgens er hoge koorts of uitdroging van krijgt zal het niet ideaal zijn, maar die kans is erg klein dat dat gebeurt, en de kans dat dat erg nadelige gevolgen voor je foetus heeft is nog kleiner...
Daarnaast zijn die ziektekiemen geprikt in een hete hamburger, dus kans lijkt me klein dat daar veel van overleven.
Ik zou er niet te veel over inzitten, je kunt er bovendien niets meer aan doen, behalve tijdig aan de bel trekken mocht je toch ziek worden om hoge koorts/uitdroging te voorkomen

Je weerstand is wat lager tijdens zwangerschap, dus pas je iets meer op, maar dit zal geen kwaad kunnen hoor! Ik zou me er sowieso niet teveel zorgen om maken, wat eten betreft!

Terug
Bovenaan