Vraag over flesvoeding baby 7 weken

Onze dochter is nu 7 weken oud en weegt 5035 gram.
Ze krijgt 5 flessen van 150/5, ze heeft zelf op 5 flessen aangestuurd, hebben altijd aardig op verzoek de flessen gegeven.
Ze heeft wel dagen dat ze doorsliep van 23.30 tot 6-7 uur, maar de laatste week komt ze iedere keer om 4.15u.
Nu heeft het CB geadviseerd in de nacht niet meer dan 90/3 te geven.
Als ze de nacht komt, gaan haar flessen overdag niet allemaal leeg en de late fles laat ze sowieso een gedeelte staan.

Wel moeten we haar voor de laatste fles, rond 23-23.30u wakker maken....nou ja we krijgen haar niet eens echt wakker.

Nu zitten we te twijfelen, gaan we zo door als we nu doen.... of laten we haar om 23u lekker slapen en zien we wel wanneer ze komt en geven we haar dan gewoon de fles van 150/5.

Wat zouden jullie doen???



 
Ik zou ze door laten slapen, heb zelf ook volledig op verzoek gevoed met de flesvoeding.
En mijn inziens ging dat perfect, al was daar niet iedereen het mee eens, een baby hoort nie naar 1,5 alweer een voeding te krijgen je MOET een schema aanhouden, Mijn antwoord: Moet ademhalen verder heel weinig MOETEN.
Veel meer dan eten/drinken en slapen doen ze zo klein nog niet dus mijn mening is voeden als ze honger hebben en slapen als ze moe zijn en verder een lading aan liefde geven. En dan komt het helemaal goed!
Heb ons zoontje zelden/nooit wakker gemaakt voor een voeding.
 
 
Ik zou haar ook laten slapen om 23u... Ze zal zelf uiteindelijk wel aangeven wanneer ze honger heeft, of wanneer het ritme haar niet ligt.
Ik ben in november bevallen van een dochtertje en van in het ziekenhuis sliep zij eigenlijk 's nachts al door. Ginder wilden ze mij haar perse wakker laten maken om haar tijdens de nacht te voeden, maar dochterlief wilde niet wakker worden. Daardoor waren we langer met haar aan het vechten om wakker te blijven, dan dat ze voldoende pap binnen had.
Uiteindelijk, dochterlief is nu intussen bijna 10 mnd en slaapt nog steeds van 21u15 tot 7u (dan maak ik haar wakker voor pap) en dan nog tot 9u30... En dat terwijl er uit de omgeving veel commentaar komt. Zij vinden het niet kunnen dat ze zo lang slaapt. 
Als ik haar wakker moet maken, wil ze overdag bijna niet eten of drinken. Als ik haar laat slapen, zijn haar flesjes, patatjes, fruit en boterhammen volledig op.
Je kiest voor datgene waarvan jij denkt dat het het beste is voor je kindje. Uiteindelijk is het aan jullie om jullie draai te vinden met haar, niet aan de omgeving!
 
Dank voor jullie reacties. Het blijft altijd een gepuzzel....
Het cb zei al wel dat we eventueel zouden kunnen proberen de 5 flessen overdag te geven en dan rond 20u de laatste, zodat ze wellicht wel verzadigd genoeg is voor de nacht.
Maar ja wij hebben een lekkere slaapkop, die overdag ook gewoon nog lekker 2-3 uur slaapt na iedere fles.
 
 
Hier geven wij onze zoon ook op verzoek. Regelmaat komt vanzelf denk ik, in het begin ook wel eens wakker gemaakt voor de fles maar toen at hij te snel en te gulzig terwijl hij nog half sliep, met als gevolg voeding teruggeven. Onze zoon is nu 7 weken oud, en nog steeds een gulzige drinker, we hebben een prematuurspeen aangeschaft zodat hij rustiger drinkt en dat werkt prima. Sliep al heel snel nachten door van 22 tot 6 of van 9 tot 5, later de nachtfles geven werkte niet omdat we hem ook niet wakker kregen. Nu krijgt hij 5x 135cc en 1x 140/150 voor de nacht, maar afgelopen 2 nachten komt hij toch ineens midden in de nacht na het geven van 150cc. Ik wil hem niet overvoeden dus wij zijn nu aan het stoeien met hoeveel we hem nu moeten geven. Overdag zit er soms 2,5 uur tussen de voedingen en soms 4, dus meer dan 135cc wil ik hem eigenlijk nog niet geven... Iemand van jullie tips wat ik het beste kan geven? Of zo laten en wachten tot hij wel weer doorslaapt? Hij heeft al een aantal weken achter elkaar bewezen dat hij goed kan doorslapen, dus hoop dat hij dat snel weer zal doen. Het is tenslotte nog maar een baby van 7 weken dus ik kan het niet van hem verwachten maar omdat we al zo snel gewend waren aan doorslapen is dit voor ons weer erg wennen. 
 
 
Ons zoontje is nu 7 weken, en al een tijdje aan het stoeien met de voedingen.
Qua voeding zijn we vandaag begonnen met Nutrilon forte, daar krijg hij 150+5 van. Vandaag komt hij nog elke 3,5 uur en met een beetje geluk 4uur. Hopen dat hij er meer tijd tussen gaat houden, maar het lijkt wel of hij honger blijft houden.
Elke keer als we denken een ritme te hebben dan daarna is het opeens weer anders. Hij heeft 3 nachten de voeding overgeslagen, toen gaven we overdag 135ml en alleen de laatste voeding voor de nacht 150ml. Maar helaas was het na 3 nachten weer klaar. Nu dan die forte gestart.
Ik vind wel dat iedereen iets anders zegt.. wel of niet wakker maken voor de laatste voeding van de avond? Afgelopen avond wakker gemaakt om 00:00, maar hij kwam alsnog daarna om 4uur.  Nu twijfelen wij, wel of niet wakker maken voor die voeding?!
Wij krijgen die kleine ook slecht naar bed savonds, meestal pas rond 22uur of in het ergste geval als hij wel wakker is na zijn laatste voeding. Met een beetje geluk kunnen we hem wel rond 21uur op bed krijgen. 
Ook ben ik bang dat hij teveel voeding binnen krijgt, alleen als ik het zo lees dan krijgen meer baby’s van 7 weken zoveel.
Ik vind het maar lastig allemaal!
 
Terug
Bovenaan