Vraag over flesvoeding

Hallo meiden,

Hoe gaat het met jullie? Ik heb even een vraag over de flesvoeding, hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

De twins krijgen nu 8 voedingen en de oudste Dean zit nu op 80cc per voeding (sinds een dag of 4) maar we merken dat hij s'nachts toch weer sneller komt voor een voeding. We willen alleen niet te snel verhogen, het gaat bij hem namelijk al vrij rap.

Onze jongste Jack krijgt nu 70 cc (sinds een dag of 3) Hij krijgt zijn flesjes keurig leeg alleen heeft hij wat langer de tijd nodig om 'm leeg te drinken (helemaal niet erg hoor)

Ben alleen heel erg benieuwd wanneer je een voeding mag gaan overslaan (begreep dat je dan begint bij een nachtvoeding overslaan) en op hoeveel cc je moet zitten om daarmee te beginnen en hoeveel tijd er dan tussen moet zitten?????? Wil ze namelijk wel op dezelfde tijden blijven voeden anders ben ik 24/7 aan het voeden.

Onze tweeling is natuurlijk wel prematuur geboren (36+4) weet niet of dat ook invloed heeft op de voedingen. Ze zijn nu 16 dagen oud en drinken al meer dan dat ze in eerste instantie op het ziekenhuis adviseerde.

Liefs Lynn.
 
Op www.beschuitmetmuisjes.nl en www.nutriciavoorjou.nl staan handige schema's
Op de laatste staat ook een rekensommetje hoe je zelf kunt berekenen.
Voeding overslaan kan ik je ook niet mee helpen. Wij hoeven Logan niet meer wakker te maken snachts, hij heeft afgelopen avond/nacht van 22 tot 3 geslapen. En daarna weer tot 7. Meld zich vanzelf.
Heb je geen groeiboekje van cb? Daar staat ook veel info in en anders even bellen morgen.
Kunnen je vast verder helpen.

Logan mag trouwens 80 tot 120 cc maar drinkt s'avonds rond de 90 en overdag vaak 60/70
Nu net voor het eerst wat meer gehad zat net op 100


 
Hoi lieve Lynn,
Onze kraamhulp zegt dat ze dat op het bureautje vertellen, hoe verder te gaan met de voeding.
Bram zit nu op 60cc en vanaf vanavond mag hij 70 hebben. Dan vanaf morgenavond 80 en de dag erna 90. Als hij dit allemaal goed op drinkt, blijft hij op 90 totdat het cb anders zegt. Wij mogen nog voeden op verzoek, maar de bedoeling is om de 3 uur en 's nachts wachten tot ie vanzelf komt.
Afgelopen nacht was dat 1.30 en 6.45. (de laatste avondvoeding was om 22.15.)
Ik zou gewoon even bellen met het cb. (zijn ze nog niet op huisbezoek geweest?)
Liefs, Peet
 
Erg moeilijk om advies te geven, elk kindje heeft iets anders nodig. Myrthe is 4 dagen nu en drinkt 60water 2scheppen dus bijna 70cc en slaapt in de nacht 6uur door. Na de "laatste" fles laten we haar doorslapen tot ze zelf weer komt dat is tot nu toe dus 6uur later.

Als je kindje zich steeds eerder meld voor een voeding dan heeft hij meer nodig lijkt me. Ze bepalen eigenlijk zelf erg goed wat ze nodig hebben. Bij borstvoeding geef je ook op verzoek dus dat moet ook met flesvoeding kunnen.

Hoop dat je er wijzer van wordt ;-))
 
Het ziekenhuis zei toevallig vanmiddag toen we naar huis mochten tegen mij als ze 4 kg zijn mogen ze een voeding overslaan 's nachts dan mag er uiterlijk 6 uur tussen zitten maar alleen 's nachts en moet je de overige 6 voedingen bijgeven zodat je wel aan het aantal cc komt voor heel de dag.
Kan je uitrekenen he hoeveel cc ze nodig hebben met het gewicht.
Het gaat 150cc per kilo lichaamsgewicht.
Toen die van mij 2850 gram woog moet je dus 2,85kg x 150cc doen is dus 427,50cc in totaal op 1 dag wat ze moeten hebben en dat kan je dan delen door 7 of 6 voedingen.
Maar het beste advies is gewoon zeiden ze een beetje uitproberen maar niet veel meer geven dan ze mogen hebben met deze methode.
 
Terug
Bovenaan