Vraag over groentehapje

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wij zijn net begonnen met het groentehapje en ik vraag me af hoeveel jullie de eerste keren gaven en hoe snel jullie dat opvoerden. Wij geven 4 flessen om 07.00, 11.00, 15.00 uur en 19.00 uur. Ik ben benieuwd hoe jullie het groentehapje inpassen en op welk moment jullie een fles laten vervallen.

x ing

Hoi Inge,

Ik geef alavolgt de voedingen.

7.30 fles
10.00 fruit
12.30 fles
15.00 iets drinken (water)
17.00 groente
18.30 fles
19.00 naar bed. Helaas komt Rik snachts nog voor een fles, maar overdag wil ie geen fles extra.

Ik zou in ieder geval in jou schema de groentehap rond 5 uur doen en gewoon die 4e fles blijven geven. De kleine geeft vanzelf aan wanneer dit niet meer nodig is!

Succes meid!

X Saskia
mv Rik 04/07/07

hoi inge ons schema is
8 uur fles
10.30 fruit
12.30 fles
16.00 fles
18.00 groente
20.30 fles
momenteel gaan de hapjes wat minder,hoop dat het komt doordat anouk verkouden is,maar normaal at ze toch wel een potje fruit en groente op.
gr petra

Hoi Inge,

Ons schema
07.30 fles 210 cc
09.30 groente (krijgt nog niet veel binnen, nog geen half potje)
12.30 fles 210 cc
17.00 fles 210 cc
22.00 fles 210 cc met veeeel nutrix..

Hidde slaapt 's middags lang vandaar mijn keuze om het 's ochtends te geven. Hij vind tot nu toe nog niks lekker. Of het nu uit een potje is of dat ik zelf maak....fruit is ook niet lekker. Ik blijf maar gewoon proberen, maar het moet wel leuk blijven anders krijgt 'ie zo afkeer tegen eten en dat moeten we niet hebben.
Succes ermee.
Groetjes lynn

Hoi Hoi!

Mijn zoontje is nu 4,5 maand. Hij krijgt sinds 3,5 maand fruit en sinds 4 maanden groente. Zijn menu is als volgt:
7.30: 180cc voeding
10.00: 1/2 tot 3/4 potje fruit
12.00: 170cc voeding
16.00: 170cc voeding        
17.45: ½ potje groente
19.30: 160cc voeding
22.30: 200cc papfles

Groetjes Leonne

o ja,

en Roan vindt het heeeeeerlijk!!!
Hij heeft z`n mondje al weer open voordat ik een nieuw hapje opschep!!!

Hallo,

Op advies vd dietiste en het cb bureau (allergie zoon) zijn wij begonnen met zo'n 4 hapjes groente. En dat steeds wat meer in de loop der tijd. Je merkt dit wel aan je kindje. Je moet een paar dagen het zelfde geven, zodat je kindje kan wennen aan de smaak en zodat jij evt reacties kan signaleren. Als je kindje goed eet  kan je een fles laten vallen. Ik geef het altijd rond het einde van de middag.   In het begin gaf ik er een halve fles melk bij en nu hij hele potjes leeg eet geef ik er alleen diksap bij. Succes!  

Hoi,

wij zijn begonnen met een paar hapjes groente en hebben elke voeding een hapje meer gegeven. Stijn geeft heel goed aan wanneer hij er klaar mee is. Dan kan ik de banaan later uit mijn beha vissen...

Ik zou gewoon kijken op welke tijd je dochter goed wakker is s'middags of s'avonds. Niet meteen na een voeding en niet als ze heel erg honger heeft, want dan heben ze vaak geen geduld om iets nieuws te proberen. Als je vers eten kookt en dit in een ijsblokjesvorm invriest kan je per dag een klontje extra opwarmen en hoef je niet teveel weg te gooien.

Geniet er lekker van...

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan