Vraag over het klussen

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik schrijf al een tijdje op dit forum. Ben 38 jr en een zoontje van bijna drie en een geweldige man. We zitten nu in de 5e ronde voor een tweede.
Ik heb gehoord en gelezen dat je ronde de eisprong het om de dag moet doen inverband de kwaliteit van het zaad. Hebben jullie nog tips?
Het wachten is soms echt zwaar voor dat na je ongie wer je eisprong hebt.
En van nature ben ik heel rustig en positief maar soms
Vraagje zijn er nog meer dames uit gelderland op dit forum/
Niet dat ik het niet gezellig vind met de andere meiden maar was gewoon benieuwd.

Liefs Wen

Hoi Wendy,

Het schijnt inderdaad het beste te zijn om om de dag te klussen ivm de kwaliteit van het zaad. Mijn nod is op zondag en we hebben het dit keer op woensdag(avond), vrijdag(avond) en zondag(ochtend) gedaan. De vorige keer was ik zwanger in de vierde ronde maar hebben we het wel rond de eisprong elke dag gedaan. Dat is toen wel een mk geworden maar ik kan me niet voorstellen dat dat de reden is geweest. Het kan dus alle kanten op.

Ik woon ook in Gelderland.

Lisa

Hoi hoi,

Ja, dat had ik ook gehoord. dat de kwaliteit van het zaad minder goed is als je het  elke dag doet. Nu hebben wij in het najaar mijn mannetje al laten testen, en dat was gelukkig  heel goed (toen hadden we het 4-5 dagen daarvoor voor het laatst gedaan hadden). mijn gyn zegt dat, als de man om de 2 a 3 dagen ongeveer een lozing (of hoe noemen jullie dat hier??)  heeft, dat het beste is voor de kwaliteit van het zaad.

Ik heb nu komende zondag mijn ei-sprong (als het goed is) en was ook al aan het denken wanneer we nu het beste kunnen gaan klussen. Ik dacht eerst: gewoon een week daarvoor en twee dagen daarna elke dag, maar dat is dus blijkbaar niet zo goed.
Dus ik denk: Woensdagavond, vrijdagavond en zondagochtend of dinsdagavond, donderdagavond, zaterdagochtend en zondagochtend....
hihihihi, wat raar, nu weten jullie wanneer wij aan het klussen zijn  hihihihi

In ieder geval succes en geniet ervan!

Liefs,
Ellen.

Een andere tip: blijft een kwartiertje op je zij of buik liggen nadat je man is klaargekomen. Dan hoeven de zaadjes niet tegen de zwaartekracht in te zwemmen.

En als je daarna zelf ook nog klaarkomt, geef je de zaadjes een enorme duw in de goede richting door het samentrekken.

Veel plezier!

Groetjes, Marisa

Hoi,
Die tip van het lang blijven liggen is een beetje onzin, maar ook ik doe dit wel, toch voor je eigen idee dat je niet alles weer uitplast, zeg maar, hihi!   De zaadjes die er bij de lozing uit zijn gekomen zijn echt al wel ver genoeg, je hoeft niet met je benen in de lucht.
Het is wel een feit dat je om de dag, en dus niet iedere dag moet klussen, dit i.v.m. de kwaliteit van het zaad, en je moet je ook bedenken dat zaadjes zo 'n 48 uur doorleven in je baarmoeder, dus als je een dag niet klust, en je hebt dan toevallig je eisprong, dan is de kans nog net zo groot.   Een hele geruststelling...toch? vond ik tenminste wel, want hoeveel ik ook van mijn man houdt, en hoe graag we het ook doen, iedere dag (rond de eisprong) een "verplicht nummertje" is echt niet meer leuk.   Zeker niet na 17 rondes, waar wij nu dus in zitten
succes ermee,
Groet, Moon

Hoi ellen,
Ik vind het wel grappig en eerlijk hoe je alles verteld
Ik heb de eisprong 24 aanstaande.
We hebben de 15, 17, 18, 20 21,ste sex gehad.
Nu vanavond 23 en de 24ste gaan we ervoor.
Ik wil zo graag en wil zo graag dat het dan weer 9 mei is .
Liefs Wendy

Hoi Wendy,

Tja, ik hoor wel vaker dat ik een "open boek" ben.
ik ben dan ook wel echt een flap-uit, is soms wel lastig maar hier op het forum is dat heerlijk!! Kan me lekker laten gaan over het geen me nu ontzettend bezig houdt!

Jullie hebben dus al flink ge-klust!
Vandaag is de grote dag. ik hoop zo voor jullie dat het raak is!
Wens je veel succes en veel sterkte met het opbrengen van het geduld voor 9 mei.

Ik heb 12 mei mijn NOD, dat is op een maandag. Als ik niet ongi wordt wil ik pas op woensdag of donderdag testen, als ik zo lang mijn geduld kan bewaren tenminste.
Ik ben helemaal niet bijgelovig, maar eerder testen zou ik nooit doen. denk dan dat dat ongeluk brengt of zo. Maar goed, dat zien we dan wel.
De vorige keren voelde ik heel duidelijk mijn ei-sprong. Elke keer op zondag avond een stekerige pijn in mijn onderbuik. De ene maand links, de andere maand rechts. Was bijna het gevoel alsof je ongi bent, maar dan was de pijn echt aan een kant.
Volgens de gyn is dat duidelijk de ei-sprong. De volgende dag is de pijn ook weer weg. Ik wil dan ook zondag-avond eigenlijk wel klussen.... maar daarvoor ook al wel hoor! We genieten er nog lekker van, het is gelukkig geen kwestie van MOETEN.
En man-lief kan er wat dat betreft geen genoeg van krijgen, dus die vindt het prima zo.
Ik krijg van de gyn 4-5 maanden om natuurlijk aan te tellen. Daarna moet ik waarschijnlijk beginnen met IVF. dit vanwege mijn endometriose. Van de ene kant is 4-5 keer maar heel weinig. Van de andere kant vindt ik het ook wel een geruststelling dat ik niet een jaar "zelf" moet proberen en dan de hele medische cyclus van voor af aan in moet gaan.
Ach, ben er nu nog vrij nuchter onder over hoe e.e.a. zal lopen. Vindt het natuurlijk heel erg spannend allemaal want ik wil natuurlijk het liefste zo snel mogelijk zelf aantellen natuurlijk!

Nou, we spreken (euh lezen) elkaar wel weer!
Succes meis!

Liefs Ellen.

Hoi meiden,

Ik wil graag ff reageren op jullie topic over klussen.Ook ik ben al een tijdje bezig met zwanger worden en loop hiervoor in het ziekenhuis bij de fertiliteitsarts.Nu lees ik overal hier dat aangeraden wordt om tijdens je vruchtbare periode om de dag te klussen.Mijn arts zegd dat dat echt flauwekul is en dat je een paar dagen voor je eisprong elke dag moet(nou ja moet)klussen.Volgens haar gaat dat echt niet ten koste van het zaad.Weet niet hoor of ze gelijk heeft maar dat is wat ze mij altijd verteld!!

Groetjes mamavanjesse

Terug
Bovenaan