vraag over invriezen fruithap

hoi meiden

ik heb een vraagje

als jullie de verse fruithap invriezen he doen jullie  dan voor het invriezen of erna ,
(als je het gaat gebruiken), liga er doorheen???

groetjes moekje

stomme vraag misschien

hoi
nee hoor helemaal geen domme vraag.ik doe het als ik het weer ontdooit heb,dan prak ik er nog wel eens wat liga door.vooral bij de peer,dat is zo dun soms.zo doe ik het maar weet ook niet of het goed is natuurlijk.
groetjes petra

Appels kook ik meestal heel even, zodat ze iets zachte zijn en makkelijker te pureren zijn.
Peer en banaan pureer ik gewoon en doe dat ik bakjes van de Xenos in de vriezer.
's Avonds haal ik fruit eruit voor de volgende dag en dat is de volgende ochtend ontdooid in de koelkast.
Je kunt ook het gepureerde fruit in ijsklontjesbakjes doen en die als het bevroren is overdoen in afsluitbare bakjes. Op deze manier kun je makkelijk verschillende soorten fruit mengen.

Vers gemaakt fruit kun je 1 dag bewaren in de koelkast.

Liefs Saskia

hallo,
ik doe meestal 2 fruitsoorten doorelkaar, kun je dat ook meteen invriezen???? en hoe doen jullie het dan met de groente hap kun je die na het pureren ook invriezen??
groetjes

Hoi,

Ik weet eigenlijk niet of je 2 soorten tegelijk kunt invriezen. Volgens mij is het geen probleem.
Ik kook ook peer en appel eerst even kort  (als ze nog erg hard zijn)
De groente die kook ik eerst en dan langzaam laten afkoelen en dan invriezen in kleine porties. Inderdaad in zo'n ijsklontjes bakje gaat het goed.
Ik heb het ook geprobeert om het in zo'n ijsklontjes zakje te krijgen, wat een geknoei...

Ik heb het boek van de Albert Hein het heet opperdepop. Daar staan allerlei gerechtjes in die je zelf kunt maken vanaf 4 maanden. Echt heel handig als je niet zo'n keuken prinses bent (net als ik).
Groetjes Lynn

Terug
Bovenaan