Vraag over IVF en meerlingen...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik ben net zwanger en kans op meerlingen.
Als er met ivf 2 eitjes zijn teruggeplaatst hoe wordt dan nagekeken of het er 1 of 2 zijn?
Kunnen ze dat met 5 weken al zien?

Hoi,

Normaal gesproken als je IVF hebt gehad krijg je met 7 weken een echo om te kijken of het vruchtje leeft, op de goede plek zit en de juiste grootte heeft.

Hebben ze je dat in het ziekenhuis niet verteld? Of geen afspraak voor gemaakt. met 5 weken kunnen ze namelijk nauwelijks wat zien. met 7 weken is het al lastig. Je ziet een klein boontje met een knipperend streepje (hartje).

Bij mij is bij de 7weken echo gecontroleerd of er 1 of 2 vruchtjes zitten.

Gefeliciteerd nog met je zwangerschap.

Groetjes
Nicole (14,2 weken zwanger van 1e ICSI-poging.)

Hoi nancy,

Met 5 wkn is het nog veel te vroeg om iets te zien. Je moet dus nog even geduld hebben.
Normaal gesproken krijg je na een behandeling rond de 7 wkn de 1ste echo en pas dan kunnen ze iets zien. Eerder is het echt nog te klein. Dan kijken ze of het er 1 of 2 zijn.

Maar heb je geen informatie geen gekregen van je arts. Je moet toch altijd de uitslag even doorbellen (zwanger of niet). Ben je zwanger dan wordt er meteen een afspraak gemaakt voor een 1ste echo.

Is dit niet het geval dan zou ik als ik jou was maar snel even bellen.

Succes

Kruimel ( 8 wkn zwanger van 1ste IVF )

Oh ja, natuurlijk ook nog GEFELICITEERD met je zwangerschap.

Geniet ervan, het is zo mooi.

Met 6 weken is er bij mij een echo gemaakt. 1 hartje te zien. 2 weken later, ineens 2 hartjes. Ik had een eeneiige tweeling. Vanaf 8 weken was het echt goed te zien. Hangt er een beetje vanaf hoe het er voor ligt.

gr.ing

Terug
Bovenaan