Vraag over Letrozol gebruik

<p>Hi,</p><p>Ik heb een vraagje! Vorige cyclus heb ik Clomid geslikt. Omdat het wat langer duurde voordat m’n baarmoederslijmvlies dik werd ben ik deze cyclus overgestapt op Letrozol. Ik ben begonnen met 2,5 mg, maar na meerdere metingen heb ik helaas nog steeds geen follikel(s) groter dan 10/11 mm. Ik zit vandaag op dag 16. Ik moet daarom dan ook weer Letrozol gaan slikken, dit keer 5 mg. Ik moest hier meteen vandaag mee beginnen.</p><p>Hebben jullie hier ervaring mee? En duurde het dan weer net zo lang totdat er een eisprong plaatsvond? </p><p>Groetjes</p>

Hoi,
Ik gebruikte uiteindelijk ook 5 mg en had steeds mijn eisprong rond dag 15/16. Volgens mij moest ik voordat ik ging verhogen eerst provera(dag 17) innemen en dan weer starten op dag 3 met letrozol. Bij mij groeide het steeds niet verder dan 14/15mm.
Op basis van je baarmoederslijmvlies zou het kunnen dat het niet nodig is om eerst ongesteld te worden.
Hopelijk is dit de juiste dosering voor je.

Hi Beateau,
Bedankt voor je antwoord! Hoe lang heeft het bij jou uiteindelijk geduurd voordat het gelukt is? Heb je eerst ook Clomid geprobeerd?

Hoi, 
Ik heb alleen mijn eigen ervaring om te delen. Vorige x zanger geworden dmv cloud maar omdat ik daarmee best wat bijwerkingen had gebruik ik nu Letrazol voor een tweede behandeling. 
Ronde 1 met 2,5 nu dat er op dag 10 al een heel groot ei.
Ronde 2 met 2,5 nu was weer een tegenvaller. Eerst leek het erop dat ik geen eisprong zou hebben en uiteindelijk kwam deze wel maar heel laat. (Echt dag 20 ofzo)
Nu bezig met ronde 3, 5 nu dit x. Gisteren op dag 9 een echo gehad.  Er was een ei van 1,3 dus dat is mooi maar mijn baarmoederslijmvlies was nooit erg dun, maar 3 nu. Dinsdag weer een echo om te kijken hoe verder. 
Succes met jouw behandeling!

Wat had Letrozol bij jullie voor bijwerkingen? Ik start er mijn volgende cyclus mee. Moet helaas dus wachten, want moet er ook op dag 3 mee starten en zit nu op dag 8.

Heb erg weinig last van bijwerkingen gelukkig, van dag 3 tot 7 wat meer last van stemmingswisselingen maar die neem ik voor lief, niet heftig ofzo ☺️
Voel je vrij om je aan te sluiten in de “PCOS, letrozol” forum groep, hier houden we elkaar op te hoogte van alles en stellen we vragen enzo aan elkaar erg prettig groepje ☺️

Hoi RdBV,
Sorry voor de laatste reactie. Ik ben meteen gestart met letrozol, in mijn ziekenhuis gebruiken ze dit nu als eerste keus. Ik heb uiteindelijk 6 maanden letrozol 5 mg gebruikt en ben nu overstapt naar menopur 75ie voor de 3e maand.
Vooralsnog helaas nog niet zwanger..

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik heb in de cyclus die ik hierboven beschrijf uiteindelijk wel een eisprong gehad. Deze cyclus begonnen met 5, maar helaas sloeg dit weer niet aan en heb ik weer moeten verhogen, dit keer naar 7,5. Had daardoor 2 follikels, en vanmorgen was er (al) 1 gesprongen. 
Ik heb geloof k niet echt veel bijwerkingen. Misschien wat vermoeider en soms wat chagrijnig!

Terug
Bovenaan