Vraag over matrasje

<p>Hoi allemaal, </p><p>Wij hebben via marktplaats een mooi meegroeibedje gekocht. Nu zit er echter een matrasje bij wat uit twee delen bestaat. Er zit zeg maar echt een spleet in het midden. Hieroverheen zit dan weer een topdekje om de boel wat bij elkaar te houden. Weet iemand of dit mag? Of moet er een ander matrasje worden aangeschaft?</p>

Ik zou persoonlijk een nieuw matrasje kopen, ik vind het onhygiënisch? Je weet nooit wat er op gebeurt is. 

Ik zou ook een nieuw matrasje kopen. Het moet een stevig matras zijn. Wat jij nu hebt klinkt mij niet echt stevig,  ookal ligt er iets overheen. En inderdaad ook qua hygiëne zou ik een nieuw matrasje nemen. 

Is het zo’n ikea meegroei bedje? Die hebben inderdaad een matras uit drie delen: 1 groot stuk en twee bijzetstukken als je het bed verlengt. Als het een ikea matrasje betreft dan zijn ze in principe veilig, die moeten echt aan hele zware eisen voldoen voordat ze op de markt mogen. Of het zo hygienisch is om op een matras te slapen waar een ander kindje ook op heeft geslapen is een tweede vraag. Aan de andere kant: als je niet veel geld hebt en het kind moet toch ergens op slapen... 

Terug
Bovenaan