Vraag over opvang toeslag

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Een vraagje. Ik hoop op antwoord. Onze dochter van 10 maanden maakt gebruik van kinderopvang. Hiervoor moeten wij netto om en nabij de €200 betalen per maand. (De rest is dus kinderopvangtoeslag). Nu zitten wij aan een tweede kindje te denken, maar vroeg ik me ineens af. Hoe zit dat als het tweede kindje ook naar het kinderdagverblijf gaat? </p><p>Kan ik er vanuit gaan dat het voor het tweede kindje ook netto rond de €200 kost? Dus dan 400 totaal? Of werkt het bij een tweede anders met de vergoeding?</p><p> Dit vraag ik omdat het toch wel enigzins invloed heeft op onze financiële mogelijkheden. Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien voor ons. </p><p> </p><p>Alvast bedankt! :) </p>
 
je toeslag wordt berekend op je (gezamenlijke) jaar inkomen. hoe hoger deze is hoe minder toeslag. Dit geldt voornamelijk voor het 1e kind.  het 2e en volgende kind wordt meer vergoed.
https://financieel.infonu.nl/belasting/118830-kinderopvangtoeslag-2020-kinderopvangtoeslagtabel-2020.html
in dit tabel kan je het terug vinden.
let op! de percentages gelden voor het max uurtarief van de kinderopvang volgens de regelingen.  Vele kinderopvangcentra zitten hier (iets) overheen. dat betaal je altijd zelf. bijvoorbeeld  max uurtarief is 8,10 en de opvang vraagt 8,50 dan krijg je je percentage terug over de 8,10. de 40ct extra per uur  betaal je 100% zelf.
 
hopelijk beetje duidelijk !
succes!
 
Je kan een proefberekening maken op de site van de belastingdienst. Dan vul je het voor 2 kindjes in en zie je wat het je gaat kosten. 
 
[quote quote=10334885]Je kan een proefberekening maken op de site van de belastingdienst. Dan vul je het voor 2 kindjes in en zie je wat het je gaat kosten.[/quote]
Ah dat ik daar niet aan gedacht heb. Dankjewel! 
 
Je kan idd een proefbereking maken. Een tweede kindje is altijd goedkoper dan een eerste, je gaat dus niet dubbel betalen! Ik weet niet goed wat ik precies per kind betaal bij mijn gastouder (ik heb 2 dochters, zecgaan 1 dag per week naar de gastouder) maar de jongste is sowieso goedkoper dan de oudste. Hoe meer kinderen op de opvang, hoe meer korting per kind!
 
Je kan idd een proefbereking maken. Een tweede kindje is altijd goedkoper dan een eerste, je gaat dus niet dubbel betalen! Ik weet niet goed wat ik precies per kind betaal bij mijn gastouder (ik heb 2 dochters, zecgaan 1 dag per week naar de gastouder) maar de jongste is sowieso goedkoper dan de oudste. Hoe meer kinderen op de opvang, hoe meer korting per kind!
 
Terug
Bovenaan