Vraag over ovulatietest

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik gebruik Persona ovulatietesten. Zaterdag had ik een heeeel licht streepje, dus geen ovulatie. Heb ik zondag niet getest. En vanochtend had ik wel twee ongeveer dezelfde streepjes, maar allebei vond ik ze best licht. Maar nu hebben we het gisteren 2 keer gedaan (baalde dat ik die ovutest niet had gedaan en heb het zekere voor het onzekere genomen, hihi). En nu zouden we het vanavond eigenlijk ook moeten doen dan toch? Maar is de kwaliteit van het sperma dan wel goed? Dat is dan 3 keer in 2 dagen, best veel toch? En stel dat de test morgen nog duidelijker is, dan 'moet' het morgenavond weer. Dan is het helemaal veel? Of maakt dat allemaal niet uit?

Graag jullie hulp!!!!!!!!!

Bedankt alvast!

Liefs Cath

Ik snap je onzekerheid, maar moest ook wel weer lachen toen ik je stukje las. Mijn mannetje zou zich rot schrikken als ik het voorstelde.
Volgens mij is te vaak inderdaad niet goed. Als je het normaal bijvoorbeeld 3 keer door de weeks doet dan heeft het echt geen zin om het 2 keer op een dag te doen, dan gaat inderdaad de kwaliteit verloren.
Bovendien het moet ook leuk blijven toch??? Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Veel klusplezier!                        Liefs Lientje

Hoi, in principe hoef je maar 1 keer in de 2 dagen te klussen, omdat de zaadjes van een man 48 tot 72 uur leven. Je eitje is maar 24 uur te bevruchten. Dus dat zou betekenen dat als je vandaag je eisprong hebt, die zaadjes van gister nog wel leven en kunnen halen. Teveel is inderdaad niet goed, als je daarom klust in ieder geval. En anders moet je natuurlijk doen, waar je zin in hebt!!! hhi hi!! anoek

Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoelang je al probeert om zwanger te raken?

gr Sandra

gr Sandra

gr Sandra

Denk dat je mij bedoeld. Dit is mijn 1e ronde 1e kindje.
Heb het gelezen zelfs op deze site. Maar als je andere adviezen hebt, hoor ik dat ook graag. anoek

Hoi,

Bedankt voor jullie advies! Ik ga morgen weer een ovutest doen en misschien is hij dan nog duidelijker, dat zou dan betekenen dat ik morgen mijn eisprong heb, dus kunnen we het beter morgenavond doen.

En tuurlijk mag je vragen hoe lang we bezig zijn. Dit is de tweede ronde na een miskraam. Ben in november gecurreteerd en ben nu heel onregelmatig ongesteld (heb ik altijd wel gehad maar nu zit ik ergens tussen de 4 en 6 weken) vandaar dat ik de ovutesten gebruik nu. Ik heb al een zoontje van anderhalf en bij hem gebruikte ik de Mabye baby, ook na een miskraam en onregelmatige cyclus.

Groetjes

Cath

Terug
Bovenaan